In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82826

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4717
  • Ontvangen bedankjes 1162
Wat een gedoe voor wat zaailingen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82827

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Inderdaad, wat een gedoe...
Zolang het voor bepaalde mens goed uitkomt is alles ok...maar trap niet op zere tenen.
En zaailingen.....het is het begin van vele bonsais, zoniet de allergrootste bron.
Gaat de rest van de kliek nu ook reageren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82831

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4717
  • Ontvangen bedankjes 1162
Lap...wie is er op zijn tenen getrapt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82838

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Makaira schreef : Inderdaad, wat een gedoe...
Zolang het voor bepaalde mens goed uitkomt is alles ok...maar trap niet op zere tenen.
En zaailingen.....het is het begin van vele bonsais, zoniet de allergrootste bron.
Gaat de rest van de kliek nu ook reageren?


Ik begrijp je punt niet helemaal?
Ook niet van de lange lap tekst eerder?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82839

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
De lange test eerder : is hoe de professionelen het momenteel doen (boomkwekers).
Die mensen kunnen geen risico's nemen om met slechte zaden of slechte methodes te werken.
En er zijn hier op het forum steeds een aantal mensen die, als men tegen hun mening ingaat, de persoon beginnen aan te vallen in plaats van hun mening te geven over wat ze anders zien, hetgeen tot een normale discussie kan leiden.
En zo belanden we bij een discussie dat niets meer met het onderwerp te maken heeft Bravo heren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82840

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Makaira schreef : En er zijn hier op het forum steeds een aantal mensen die, als men tegen hun mening ingaat, de persoon beginnen aan te vallen in plaats van hun mening te geven over wat ze anders zien, hetgeen tot een normale discussie kan leiden.
En zo belanden we bij een discussie dat niets meer met het onderwerp te maken heeft Bravo heren


Lol. Wie begint deze discussie hier..? Spiegeltje, spiegeltje..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82841

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539

Makaira schreef : De lange test eerder : is hoe de professionelen het momenteel doen (boomkwekers).
Die mensen kunnen geen risico's nemen om met slechte zaden of slechte methodes te werken.


Het vervelende van de manier die boomkwekers gebruiken.. Je zegt het zelf al: Als je zaden bestelt weet je niet of ze voorbehandeld zijn, dus moet je dat zelf doen. Met in veel gevallen beschimmelde rottende zaden in een groentela van een koelkast. En de klimaatgecontroleerde kasten met optimale omstandigheden.. De meeste mensen hebben dat thuis niet.

Zoals gezegd: Je kan het moeilijk maken. Of je zaait zoals de natuur dat doet. Met minimale bescherming (Uit de regen houden & een stuk gaas tegen geinteresseerde muizen & vogels, of gewoon in de koude schuur) stratificeer je de zaden eenvoudig en met succes. Ik heb ook 80+ % kieming met deze methode.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82843

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4717
  • Ontvangen bedankjes 1162

Makaira schreef : De lange test eerder : is hoe de professionelen het momenteel doen (boomkwekers).
Die mensen kunnen geen risico's nemen om met slechte zaden of slechte methodes te werken.
En er zijn hier op het forum steeds een aantal mensen die, als men tegen hun mening ingaat, de persoon beginnen aan te vallen in plaats van hun mening te geven over wat ze anders zien, hetgeen tot een normale discussie kan leiden.
En zo belanden we bij een discussie dat niets meer met het onderwerp te maken heeft Bravo heren


Ik vind dat jij nogal rap in je gat gebeten bent en je nogal snel aangevallen voelt.

Ik heb eerder het omgekeerde gevoel, als we tegen jou mening ingaan, ist boel.

Met mijn zin, wat een gedoe voor wat zaailingen wilde ik enkel bedoelen dat er zoals Jelle aangeeft simpelere manieren zijn dat werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82844

  • Makaira
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 69
  • Ontvangen bedankjes 21
Beste, wees concreet en zeg wat je niet aanstaat en dan kan je van mening wisselen en iets constructief opbouwen.
Denk, dat ik,met 29 jaar ervaring in bonsai, diverse Japanreizen (bonsai, koi's en zentuinen), topfirma in binnenbeplantingen en jarenlang contact met professionelen in de plantenwereld goed op de hoogte ben van hetgeen ik zeg, maar ja, er zijn er altijd die het beter weten.
Sluit het hiermee af,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help mijn bonsai verpieterd 4 jaren 4 maanden geleden #82845

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2410
  • Ontvangen bedankjes 931

Makaira schreef : Wat een idee om Pinussen in september te gaan zaaien, en dan nog waarschijnlijk binnen ook

ik denk toch echt dat jij als eerste, en enige, een kleinerende opmerking maakt, omdat de topic opener kennis mist. Je kunt hem ook gewoon op weg helpen. Dat was mijn insteek. En natuurlijk doet iemand op professioneel niveau het op een andere, veel effectievere manier dan de ‘gewone’ man...
En je verhaal dat je in tweede instantie postte was top! Informatief, waar hebben de leden wat aan..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren