In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Chinese Elm pot keuze + juiste ''voorkant'' 4 jaren 3 maanden geleden #83115

  • AaronvH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedenavond,

Een maand geleden heb ik dit boompje gekocht om alvast te oefenen voordat ik mijn eerste echte bonsai ga kopen. Heb de boom alleen van binnen naar buiten verplaatst (stond bij tuincentrum altijd binnen) en buiten doet ie het prima. Pruning en eventuele bedrading doe ik over een tijd pas. Nu twijfel ik over 2 aspecten, de juiste voorkant en pot keuze (begin lente ga ik verpotten). Foto 1 en 2 laten de grijze pot zien, foto 3 en 4 de terracotta kleur. Is er een regel welke beter bij de boom past? Ik neig naar de terracotta kleur.

Dan nog de juiste voorkant. Foto 1 laat de eerste optie zien en foto 2 de andere optie. Ik neig hier naar de 1e optie omdat het onderste deel van de stam mooier oogt en de takken lijken wat gunstiger te groeien. Bij optie 2 vind ik het mooi dat de gehele stam beter zichtbaar is en wat meer beweging laat zien. Nadeel hier vind ik de onderste tak niet mooi, omdat deze achter de stam groeit. Ik ben nog erg in de leer-fase en ik kan niet beoordelen welke voorkant esthetisch mooier is. Kan iemand mij, zijn of haar mening geven over de juiste voorkant en welke pot qua kleur bij deze boom past? Ik weet dat dit vooral een persoonlijke mening is, maar toch hoor ik graag de mening van de mensen met ervaringen :)

Gr,
Aaron

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese Elm pot keuze + juiste ''voorkant'' 4 jaren 3 maanden geleden #83116

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Misschien een idee om de boom iets gekanteld in de pot te zetten?
Je kan een blokje aan de linkerkant onder de pot zetten, om te zien of de mogenlijke voorkanten mooier worden.
Stand van de lage ondertak, kan je altijd nog bedragen en veranderen.

Heeft dit boompje een keer ingroei gehad op de stam? Ter hoogte van de onderste tak.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: AaronvH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese Elm pot keuze + juiste ''voorkant'' 4 jaren 3 maanden geleden #83118

  • AaronvH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 9
  • Ontvangen bedankjes 0

rorror schreef : Misschien een idee om de boom iets gekanteld in de pot te zetten?
Je kan een blokje aan de linkerkant onder de pot zetten, om te zien of de mogenlijke voorkanten mooier worden.
Stand van de lage ondertak, kan je altijd nog bedragen en veranderen.

Heeft dit boompje een keer ingroei gehad op de stam? Ter hoogte van de onderste tak.


Ik ga dat morgen eens proberen, bedankt voor de tip. Ja, heeft daar inderdaad ingroei gehad,, Bovenin de stam zit nog zo'n ingroei. Bij thuiskomst- na aankoop- bleek dat er nog ijzerdraad om die plekken zat. Helaas, maar het is niet anders :).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Chinese Elm pot keuze + juiste ''voorkant'' 4 jaren 3 maanden geleden #83119

  • Auk
  • Auk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1020
  • Ontvangen bedankjes 247
Ik zou eerst eens naar de vorm van de boom kijken en toekomstplannen maken om hier iets bruikbaars van te maken. Deze boom heeft nu geen goede voorkant.
Potkeuze is op dit moment echt nog niet van belang. Dat komt pas als de boom op een bonsai begint te lijken.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: AaronvH

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren