In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Meidoorn 4 jaren 1 maand geleden #83842

  • Brono
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi,

sinds enkele tijd (2 jaar denk ik) heb ik deze meidoorn. Gezien het indertijd uitgegraven werd, maar m’n me niet met zekerheid kon zeggen wanneer, heb ik hem voor het zekere nog even gerust gelaten. Vooraleer ik eraan begin wou ik even luisteren op het forum of m’n plan daadwerkelijk een goed plan is :).

Zoals jullie zien, staat hij momenteel nog in een plastieken fruitbak. Dus stap 1 zou zijn om deze een dezer weken te verpotten, naar een houten bak en die ene dikke tak aan de wortelvoet wegnemen.

Maar eigenlijk zou ik de takken ook graag inkorten, momenteel zijn deze erg lang zonder weinig vertakking en met weinig beweging. Maar wanneer doe ik dit het best? Want ik lees op verschillende posts verwarrende berichten m.n. na de bloei, of in september of tijdens de winter. Na het snoeien zou ik hem dan opnieuw laten uitlopen en er volgend jaar verder mee doen, kwestie van hem niet teveel te belasten.

Graag jullie feedback over hoe jullie het zouden aanpakken.

Grtz

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Tom Vink

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meidoorn 4 jaren 1 maand geleden #83861

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
... hetgeen ik geleerd heb is dat als je het moet vragen je niet klaar bent om wat dan ook te doen met / aan je boom.
Verder vind ik de boom veel te mooi om er zomaar zonder kennis iets mee te gaan doen dus zou ik je aanraden om een club te gaan opzoeken en van daaruit verder te werken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Meidoorn 4 jaren 1 maand geleden #83879

  • Tom Vink
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 105
  • Ontvangen bedankjes 35
Lijkt een interessante boom! Heb je geen foto’s van de boom zo,der blad

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren