In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginner bonsai probleem 4 jaren 1 maand geleden #83973

  • baspieter100
  • baspieter100's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal, :)

Ik heb sinds kort een bonsai op mijn werk bureau gekregen en ben bang dat hij dood gaat.

Hij ziet er niet zo best uit, blaadjes vallen makkelijk eraf en de grond blijft erg droog.

Ik heb hem nu voor 3 weken 2 keer in de week water gegeven en het lijkt niet beter te gaan.

Ik heb in de bijlage een foto toegevoegd. Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Bas

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by baspieter100.

Beginner bonsai probleem 4 jaren 1 maand geleden #83974

  • Lignum Vitae
  • Lignum Vitae's Profielfoto
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 14
  • Ontvangen bedankjes 1
Hoi Bas,

Krijgt de plant genoeg licht? De Ficus heeft veel (zon)licht nodig. Verder is het bewateren van verschillende factoren afhankelijk,
zoals de gebruikte grond mix, maar ook de locatie en temperatuur van de plant en omgeving. The warmer the position of the fig during winter the more water it needs. If it overwinters at a cooler place it only needs to be kept slightly moist Ik geef mijn planten elke dag water, maar ik woon in de tropen :) Geef nooit water aan de hand van een schema (2x per week) maar observeer de plant en bewater het aan de hand van de signalen die de plant geeft.
Wanneer is de plant het laatst overgepot? Waar stond de plant eerst? Probeer de condities voor de plant te verbeteren en kijk of er verandering optreed.

Grt,

Robin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts