In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #83998

  • BonnePsy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste bonsai vrienden,

Na lang gefascineerd te zijn heb ik besloten het niet langer uit te stellen. Ik wil graag mijn eerste bonsai kweken. Ik heb redelijk wat speurwerk achter de rug maar kon echter niet vinden of ik een Pinus soort indoor kan groeien.

Ik heb thuis twee grote Pinussen in de tuin staan en vind dit de mooiste bomen en ook de mooiste bonsai bomen (Cedar als tweede).
Ik las echter dat Pinus niet optimaal is om binnen te groeien maar ook weer wel.

Om mezelf niet verder in de war te brengen heb ik maar besloten het hier te vragen.

Kort samengevat: kan ik een Pinus soort als bonsai binnen groeien, zoja, welke soorten en waar moet ik op letten.
Indien nee, wat zijn vergelijkbare soorten op basis van blad vorm en en takken.

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #83999

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
kort antwoord: nee!
geen enkele boom overleeft op den duur binnen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #84001

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Pinus is geen binnenboom, laat je niks wijsmaken.
Geen enkele boom doet het trouwens goed binnen. Ik heb daar pas nog een uitleg over gepost.
Ga maar eens kijken bij "Olea en Serissa te koop"
Groeten Luc.
PS: ik heb jouw boom gezien op de trophy Marco, hij staat er heel netjes bij, mooi werk geleverd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #84002

  • BonnePsy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Helaas, is er dan helemaal geen een manier om een binnen bonsai te kweken? Misschien een andere soort? Of kan ik hem af en toe buiten zetten?

En als ik toch een Pinus wil kweken buiten, wanneer moet ik dan beginnen? Zou ik een takje van mijn eigen Pinus af kunnen knippen? Online lees ik ook hier allerlei verschillende dingen over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #84003

  • BonnePsy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de tip Diluca, ik heb je post over de twee bonsai gelezen.
Ik begrijp dat je wel een bonsai binnen kan hebben maar dat ze vaak naar buiten moeten?
Ik wil graag een Pinus of een ceder bonsai kweken, in ieder geval iets met hele kleine blaadjes zodat het nog meer op een grote boom lijkt in verhouding.
Ik vind alle bonsai prachtig maar de soorten met grote bladeren vind ik net wat minder.
Als ik deze hypothetisch zou opschalen naar een levensgrote boom, dan zouden de blaadjes net te groot in verhouding zijn. Als je snapt wat ik bedoel.

Heb je nog advies hoe ik het beste kan beginnen met bonsai? Het liefst dus ook een soort die ik af en toe binnen achter een raam kan hebben

Alvast bedankt voor het advies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #84004

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Beste bomen om mee te beginnen zijn Larix en Europese ulmus of zelkova.
Dat zijn gemakkelijke bomen en heel vergevingsgezind voor de fouten die je gaat maken.
Probeer het idee om die regelmatig achter je raam binnen te zetten uit je hoofd te zetten. De boom gaat zich hierbij niet goed voelen.
Zet hem achter het raam aan de buitenkant. zou ik zeggen.:) :) :)
Je kan bij bomen met grotere bladeren ook aan bladverkleining doen hoor, maar dat is voor later. Begin maar met makkelijke soorten.
Een takje van je pinus afknippen en in een potje zetten zal resulteren in een dood stokje met bruine naalden erop. Die kan je zo niet stekken.
Als je een pinus wil als bonsai begin je best van een startplant, maar dat vraagt al direct meer kennis om daar backbudding op te krijgen.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Indoor Pinus? 4 jaren 1 maand geleden #84012

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Diluca schreef : Pinus is geen binnenboom, laat je niks wijsmaken.
Geen enkele boom doet het trouwens goed binnen. Ik heb daar pas nog een uitleg over gepost.
Ga maar eens kijken bij "Olea en Serissa te koop"
Groeten Luc.
PS: ik heb jouw boom gezien op de trophy Marco, hij staat er heel netjes bij, mooi werk geleverd.

Dank je wel Diluca!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts