In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Chinese Peper in problemen 4 jaren 2 weken geleden #84258

  • Drummert
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey,

Ik heb sinds vorig jaar augustus een Chinees pepertje, die hier bij de Intratuin vandaan komt. Beetje een rescue gevalletje. Deze heeft de hele winter binnen gestaan bij het raam en deed het eigenlijk best ok, afgezien van dat de grond niet het beste substraat was. Ik had mezelf voorgenomen hem vroeg in het voorjaar te verpotten, denkende dat hij dan een minder harde klap zou krijgen. Achteraf gezien had ik het misschien toch beter meteen na aanschaf al gedaan. De laatste paar weken ging het echter niet meer zo best en ik heb hem daarom 2 weken geleden verpot in een mix van gelijke delen potgrond, akadama, zeoliet en bims met onderin de pot een dunne laag bims.

Foto van tijdens het verpotten in de bijlage. Mij leek het maar een hele kleine wortelkluit. Nu, twee weken later, heeft hij wat hij nog aan blad had laten verdrogen en hangt het wat nieuwere blad slap. Ik weet niet goed welke stappen ik nu moet maken... Rustig afwachten? Of moet ik ingrijpen ergens om het wat makkelijker te maken voor hem om terug te krabbelen?

Alvast bedankt,

Drummert

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Drummert.

Chinese Peper in problemen 4 jaren 2 weken geleden #84259

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Zo ie zo na verpotten niet in de volle zon terugzetten. Behalve wat ochtend zon.
De afgelopen week schijnt de zon te vel, heel veel verdroging voor de plant.
Zou er ook een transparante plastic zak overheen trekken, zodat de luchtvochtigheid hoogt blijft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts