In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

3 Soorten uit zaadpakket 3 jaren 6 maanden geleden #87932

  • TimS
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi Forum,

Ik heb afgelopen maart 3 soorten laten groeien uit een zaadpakket. Inmiddels zijn deze de lente en zomer gegroeid en heb ik hier en daar wat vragen. Hopelijk kunnen jullie mij daarbij helpen.

(Sorry maar kreeg de foto's alleen liggend in mijn bericht, weet niet waarom)

Mimosa Pudica (Kruidje-roer-me-niet)
Deze groeit erg snel tot nu toe (stam ongeveer 16cm), en heeft twee keer bloesem gehad. Heb deze twee keer een klein beetje terug gesnoeid omdat er erg lange uitlopers alle kanten op groeide. Inmiddels heb ik de vier uitgekomen boompjes bij elkaar gebonden. Het idee is dat die daardoor op den duur zullen vergroeien. Mijn vraag voor deze boom is: Is het mogelijk dat de bomen op deze manier zullen vergroeien?


Jacaranda Mimosifolia (Palissanderboom)
Heeft het tot nu toe aardig gedaan (stam ongeveer 12cm). Aan de onderkant van de boom zijn een paar langere takken. De boom helt daardoor richting één zijde. Naar mijn idee is dat niet heel erg, dit kan op den duur zorgen voor een mooie hellende stijl. Mijn vraag voor deze boom: Moet ik de langere takken eraf halen of laten zitten?


Pinus Sylvestris (Grove den)
Is tot nu toe nog het kleinste van de drie (stam ongeveer 5 cm). De vier uitgekomen boompjes staan erg dicht op elkaar. Naar mijn idee verhinderen de bomen in de groei. Mijn vraag voor deze boom is: Moet ik de bomen elk in een eigen pot plaatsen of de tijd zijn werk laten doen?


Mochten jullie nog andere dingen opvallen op de foto's dan hoor ik dat graag ;)

Ik ben benieuwd naar jullie kennis en mening!

Groet,
Tim

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by TimS.

3 Soorten uit zaadpakket 3 jaren 6 maanden geleden #87936

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Mooi te zien dat alles groeit en gezond is. Richt je daar nu vooral op. Voor de rest zo min mogelijk modderen. Er komen 6 moeilijke maanden aan voor je zaailingen.

Je pinus is een picea, een spar. Deze moet naar buiten.

Je jacaranda heeft geen zijtakken. Dat zijn allemaal bladeren. Gewoon lekker laten groeien. Deze is niet winterhard.

Je mimosa zal niet gaan vergroeien tot iets moois. Uiteindelijk los van elkaar oppotten. Deze soort is niet winterhard.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: TimS

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

3 Soorten uit zaadpakket 3 jaren 6 maanden geleden #87974

  • TimS
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
Ha een Picea (spar) dus, kan deze ook al zo jong naar buiten toe? En dan neerzetten op een plek die redelijk beschermt is tegen de wind denk ik?

De Jacaranda ga ik ik gewoon lekker laten doorgroeien.

De mimosa pas in de lente weer verpotten denk ik aangezien deze dan beter kan herstellen toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts