In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ik ben dom geweest maar wat nu? 3 jaren 5 maanden geleden #88341

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
Ik heb onlangs 3 citrus hystrix verpot. Ik kon niet wachten omdat ik een mooi partijtje tokonoma trainingspotten binnen kreeg.

Anyhow de bladeren worden geel, waren kerngezond. Ik heb de wortels voor deze handeling niet geknipt.

Ze staan voor het raam maar er is nu amper zon, het is wat koud daar voor het raam. Ze staan op een substraat mis nu van 30%pumice 30% akadama en lavasteen met een beetje organisch.

Ik heb fotos bijgevoegd.

Help wat moet ik nu?

Mijn vraag is wat het best te doen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik ben dom geweest maar wat nu? 3 jaren 5 maanden geleden #88342

  • erwinV
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 28
  • Ontvangen bedankjes 1
Als toevoeging. Ik heb nog een paar andere citrus hystrix die bij nader inzien ook geel blad zijn gaan vertonen deze week, deze zijn NIET verpot.

Ik heb geen verwarming aan in huis maar kan het toch de luchtvochtigheid zijn? Ik kreeg advies van een andere richting om deze voor de hele winter in een donkere ruimte te gaan zetten op 10 graden vanwege de lage luchtvochtigheid voor het raam.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Ik ben dom geweest maar wat nu? 3 jaren 3 maanden geleden #88803

  • Swoka
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 71
  • Ontvangen bedankjes 4
Helaas kan ik u nog niet van veel goede raad voorzien omdat ik zelf nog een beginner ben. Maar op de derde foto meen ik wel een wolluisje (Engels: Mealy Bug) te zien. Het is dat wollige witte dingetje in het midden van de foto. Indien dit zo is; gelijk alle planten controleren en de wolluis bestrijden! Ikzelf gebruik daar alcohol 70% voor. In een plantenspuitje doen en de wolluis direct bespuiten. Een in alcohol 70% gedoopt wattenstaafje kan ook. Zodra de alcohol ze raakt zijn ze dood. Daarna het blad schoonvegen met een doekje met lauw water om de resten te verwijderen, daarna de plant op laten drogen en in de gaten houden of er nieuwe luisjes verschijnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts