In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke soort Picea heb ik? 3 jaren 4 maanden geleden #88441

  • Shiruvani
  • Shiruvani's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo iedereen,

Ik ben nieuw in de bonsai-wereld maar ik heb er al jaren over nagedacht om het te doen. Dus ik dacht; laat me gewoon beginnen, fouten ga ik sowieso maken! Ben net van de Intratuin terug en heb aan de hand van wat ze daar hadden en mijn bonsai boek ( zie link bit.ly/3o7KYrB ) twee planten gekozen. Een Corokia Cotoneaster en een Picea maar weet niet welke specifieke Picea het is want het staar er niet op. Heb ook de foto erbij geplaatst van beide planten.

Mijn vragen
1. Wat voor soort Picea heb ik nou precies gekocht?
2. De enige informatie die ik ook de Cotoneaster kon vinden is hier www.bonsaiforbeginners.com/corokia.html
3. Moet ik ze buiten of binnen plaatsen?
4. Laat ik ze groeien of mag ik ze al knippen en bedraden?



Heb nog geen gereedschap gehaald omdat ik dus nog niet weet wat ik wel en niet kan doen met deze boompjes. Hopelijk kan één van jullie me helpen en eventueel informatie geven over deze soorten.

Groetjes van Silvan

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Shiruvani.

Welke soort Picea heb ik? 3 jaren 4 maanden geleden #88444

  • Shiruvani
  • Shiruvani's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Heb het volgende gevonden over de Corokia Coroneaster:

- Kan tegen extreme condities
- Kan goed tegen beetje trimmen door de seizoenen heen
- Houdt van de volle zon