In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90682

  • bryan1992
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik ben een e-Book over bonsai t maken. Ik zoek hiervoor iemand die er meer verstand van heeft dan ik.
Het gaat over de volgende 7 soorten:
- Black Pine
- Red Maple
- Jacaranda
- Ficus
- Blue Spruce
- Chinese Elm
- Azalea
Ik zoek iemand die het leuk vindt om over deze soorten uit te schrijven hoe je ze plant en hoe je ze verzorgt. Je krijgt hier ook een mooie vergoeding voor. Prijs komen we wel overeen.
Hopelijk kun jij me helpen!

Groetjes, Bryan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90685

  • maple
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 140
  • Ontvangen bedankjes 28
google is gratis

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90692

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295

bryan1992 schreef : Hallo,

Ik ben een e-Book over bonsai t maken. Ik zoek hiervoor iemand die er meer verstand van heeft dan ik

Hey Bryan,
waarom wil je eigenlijk een boek maken over bonsai als je moet vertrouwen op andermans kennis?
Er wordt enorm veel geschreven op internet over bonsai.
Er zijn goeie dingen bij, en heel interessante en juiste informatie, maar er is ook een hoop onzin en foute info bij.
Als iemand jou gaat verder helpen met een beschrijving van één van die soorten, hoe ga je jezelf er dan van vergewissen dat die info ook klopt en accuraat is? Jij gaat tenslotte de verantwoordelijke uitgever zijn.
En ga je dan refereren naar de bonsaïsten die elke soort hebben beschreven? Want dan ga je ook weeral een aantal tegenstrijdigheden die "universeel" zijn, tegenkomen in ieder zijn uitleg.
Ik acht mezelf te mogen rekenen bij de meer ervaren bonsaïst die er toch al wel iets van af weet, maar ik voel me absoluut niet geroepen om de waarheid te gaan verkondigen in een boek. Bonsai is een heel rekbaar begrip en er zijn enorm veel uiteenlopende meningen, visies, en benaderingen. Het is nu eenmaal geen exacte wetenschap.
Ik hoop dan ook maar dat je de "juiste" mensen kan vinden, als je wil doorzetten met dit project.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Diluca.

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90697

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Ik sluit me volledig aan bij Diluca: tenzij je dit moet doen als opdracht voor een of andere opleiding is dit een zinloos idee als je er zelf niets van kent.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90721

  • bryan1992
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Daar ben ik het helemaal met je eens Diluca. Daarom zoek ik ook een ervaren iemand. En niet zomaar klakkeloos wat via internet halen. We kunnen er eens samen over brainstormen als je wilt. En beide visies delen. En dan kijken we wel waar we uit komen. Je kunt me bellen/whatsappen. 0624907320

Het gaat trouwens om verkoop van zadenpakketten. Hier wil ik een e-book bij doen. En de mens op de goede weg helpen. En het zou best kunnen dat er niet 1 manier is met kweken. Maar dat kun je wel op het einde erbij schrijven. Dat wij voor deze manier hebben gekozen etc.

Mij lijkt het iniedergeval super leuk om met een ervaren bonsai kweker samen te werken en een geschreven e-book wat uit eigen ervaringen is geschreven door iemand!

Ik hoor het graag van je!

Groetjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by bryan1992.

Kenner gezocht 3 jaren 3 weken geleden #90726

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Beste Bryan,
dit is eigenlijk nu net wat ik bedoel, je wil graag brainstormen en zien waar we uitkomen, maar je kent me niet.
Eigenlijk moet je een erkend iemand hebben, maar die gaan niet zomaar op je voorstel ingaan denk ik.
Wie zegt dat ik niet zeer zelfingenomen ben en wel verkondig dat ik er veel vanaf weet, terwijl dat misschien niet zo is.
Het internet staat vol met personen die uitleggen hoe het moet, en in hoeverre hebben die het bij het juiste eind?
Ik heb hier op het forum al dingen gepost die door iemand anders 100% worden tegengesproken, wie heeft er dan gelijk.
Daarom zet ik er altijd erbij dat dat is wat ik ermee zou doen als het mijn boom zou zijn. Ik spreek altijd gewoon uit mijn eigen ervaring. Maar als je jezelf gaat profileren in een boek ga je een soort van wetenschap verkondigen, en daar heb ik geen behoefte aan.
Daarom, zoals ik al zei in mijn eerste antwoord, ben ik niet de juiste persoon om jou bij te staan in het maken van jouw boek, ik heb helemaal niet de behoefte om "de waarheid" te verkondigen
Je wil trouwens dit boek bij zaden paketten doen.
Ik heb zelf heel weinig ervaring met het opkweken uit zaad, ik heb alleen acer palmatum en kastagne uit zaad opgekweekt.
Ik ben het soort bonsaïst dat vooral graag bomen verkleint door met oud uitgegraven materiaal te beginnen, en dat door snoei, enten en dood hout techniek naar een geloofwaardig bonsai niveau te brengen, of door jonger materiaal verder op te kweken in volle grond.
Van zaaien weet ik eigenlijk niet zoveel, er zijn er anderen hier op het forum die daar veel meer over weten.
Verder weet ik ook niet zoveel van Ficus, Azalea, Jacaranda.

Ben je zelf iemand die verkoper is van zaden van bomen? En daarom aanvulling zoekt?
Doe je zelf aan bonsai, en op welk niveau?
Groeten Luc.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marco buijsman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 2 weken geleden #90731

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Goed verwoord Luc!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Diluca

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 2 weken geleden #90781

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Leuk, een ebook.
Leuk, zadenpakketten

Niet leuk, zadenpakketten verkopen met een bonsai ebook.

Bonsai beginners met zaden lekker lopen maken is een business die in mijn ogen dicht op oplichterij zit om eerlijk te zijn. Daarom ben ik ook niet de juiste persoon. Ik wil mijn naam niet aan zulke producten verbinden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 2 weken geleden #90794

  • Oscar
  • Oscar's Profielfoto
  • Offline
  • Administrator
  • Administrator
  • Berichten: 749
  • Ontvangen bedankjes 377
De term bonsaizaad is nog niet gevallen gelukkig al zitten we er niet ver vanaf met het koppelen van een bonsai ebook aan zaad verkoop :)

Zaden verkopen gelinkt aan bonsai is altijd tricky, het is een ZEER trage en ook nog eens behoorlijk uitdagende manier van beginnen met bonsai. Ik zelf raad het mensen altijd aan als side-project maar zeker niet als manier om goed te starten met bonsai.

Kortom, Bryan, op een liefhebbers forum zal je idee niet op veel enthousiasme kunnen rekenen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Kenner gezocht 3 jaren 2 weken geleden #90797

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Oscar schreef : De term bonsaizaad is nog niet gevallen gelukkig al zitten we er niet ver vanaf met het koppelen van een bonsai ebook aan zaad verkoop :)

Zaden verkopen gelinkt aan bonsai is altijd tricky, het is een ZEER trage en ook nog eens behoorlijk uitdagende manier van beginnen met bonsai. Ik zelf raad het mensen altijd aan als side-project maar zeker niet als manier om goed te starten met bonsai.

Kortom, Bryan, op een liefhebbers forum zal je idee niet op veel enthousiasme kunnen rekenen :)

Het is inderdaad een zeer trage manier van bonsai kweken, zaaien. Aan de andere kant geeft het veel voldoening, veel meer dan als je een semi kant-en-klare boom koopt. Deze Acer heb ik in het jaar 2000 gezaaid, maar is nog lang geen bonsai.

Voor mij persoonlijk voel ik me niet geroepen om weer iets vast te gaan leggen terwijl dat al zo vaak uiteen gezet is: ik heb zelf een boekenkast vol met boeken staan over het kweken van bonsai. Ook staat het internet vol met bonsaiwaarheden en -onwaarheden.... Ik vraag me dan ook af wat voor waardevolle toevoeging deze E-book zou kunnen hebben.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Oscar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren