In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Nieuw hier - Vraag over insecten 2 jaren 10 maanden geleden #91813

  • Vincent D
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, net nieuw op het forum hier! Al een tijd heb ik me uitgeleefd met een brede waaier aan info op te zoeken met betrekking tot bonsai. Vandaag heb ik twee boompjes ontvangen via BonsaiShop.nl, een Pinus Parviflora en een Acer Palmatum.

Het was de eerste keer dat ik bonsai bestelde via het internet en thuis liet leveren. Erg keurig verpakt en de bonsai zijn er goed aan toe. Bij het uitpakken stelde ik wel iets vast waar ik nog niet echt veel in formatie over heb teruggevonden. Bij het controleren van de afvoer gaatjes onderaan de Acer zijn pot zag ik een aantal oorwormen rondwandelen. Wat ik weet is dat deze andere, kleinere insecten maar al te graag opvreten. Komt goed uit voor bladluis en ander ongewenst ongedierte. Doch stel ik me de vraag, zijn deze zelf ook niet schadelijk voor de boom en met name de wortels?

Op de Pinus trof ik een aantal pissebedden terug.

Hier op het forum vond ik niet echt wat relevants hierover, vandaar mijn vraag hier.

Alleszins bedankt voor enige info, tips en/of advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Nieuw hier - Vraag over insecten 2 jaren 10 maanden geleden #91815

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 565
  • Ontvangen bedankjes 173
Beide lijken me geen groot probleem,. Pissebedden eten dood hout, dus met oudere bomen wel oppassen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Vincent D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren