In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Squamata krijgt bruine puntjes op de naalden wat kan ik doen 2 jaren 5 maanden geleden #93115

  • W Dierckx
  • W Dierckx's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
IK kocht 2 maand geleden begin september een squamata van een particulier. Hij zag er goed gezond uit maar had wel om te zeggen een opkuisbeurt nodig . Dus ik heb de bruine naaldjes er van tussen gehaald en het loof ook wat uitgedund als zijnde de oudere naaldje weggeknipt om de noden zuiver te krijgen . Dat met het oog om die volgende zomer na de bloei te kunnen bedraden . Verder heb ik de hoofd takken reeds in de richting gezet die ik wens.
Ik heb hem even in de koude kamer staan gehad zolang ik er aan werkte en de onderste takken zijn ook weggesnoeid .
ik heb hem nu buiten staan maar ik zie de de naaldjes bruine topjes krijgen.
is dit door temperatuurverschil of te veel stress voor de boom , verkeerd tijdstip van snoeien?
Heeft hij plots wat te veel water gehad? Drainage is zeer goed! Staat in een mengeling van bims , akadama en zeoliet.
Wat kan ik doen , hem terug brengen naar de koude kamer of toch buiten laten , misschien wat pk mest?
Heeft er iemand de oplossing?

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts