In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Hulp 2 jaren 5 maanden geleden #93134

  • Mardara
  • Mardara's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 4
Ik zou graag met een paar nieuwe plantjes starten. Welke neem ik het best en waar koop of zoek ik ze het best. Ben amateur zet ze in een veranda

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp 2 jaren 5 maanden geleden #93138

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Als je ze in een veranda gaat zetten zou ik gewoon een kamerplant kopen, bomen gaan dood binnen
Een bonsai is wel wat meer dan " met een plantje starten"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp 2 jaren 5 maanden geleden #93140

  • Mardara
  • Mardara's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 4
Dat weet ik. Daarmee dat ik vraag met welk ik beste begin. In de zomer zet ik ze buiten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp 2 jaren 5 maanden geleden #93142

  • LucRoux
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 968
  • Ontvangen bedankjes 295
Antwoord is eigenlijk hetzelfde hoor, begin best met bomen die eigen zijn aan je klimaat, die tegen de winter kunnen en jaar in jaar uit gewoon buiten staan. Het forum staat vol met vragen van mensen met dode " indoor" bomen. Indoor is een verkeerde term, betekent dat de boom uit een klimaat komt waar het niet vriest, of altijd boven de 10 gr is, .. en die dus beschermd moet worden tegen onze winters. De meesten denken dan dat ze de boom in hun living/... moeten zetten waar het door de verwarming lekker warm is. De meeste bomen hebben een soort winterslaap nodig die ze dan niet krijgen. Tel daar de verschrikkelijke droogte in onze huiskamers bij en je hebt een recept voor een dode boom binnen de kortste keren.
Zelfs de meest doorwinterde bonsaiisten ( uitzonderingen zijn er uiteraard) houden zich ver van "indoor" bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Hulp 2 jaren 5 maanden geleden #93144

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 562
  • Ontvangen bedankjes 172
Is de veranda dicht of open?
Als het open is en het daar ook kan vriezen kan je daar best buiten bonsai houden, maar dan moet je in de winter echt geregeld water geven, dan is geheel buiten makkelijker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren