In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai in hydrocultuurpot? En meer 2 jaren 4 maanden geleden #93318

  • Conny
  • Conny's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedendag allen, ik ben nieuw, hier vandaag aangemeld. Weinig ervaring met de Japanse en Chinese Iep. Deze vorige week cadeau gekregen. Deze staat in een extra pot met watermeter (soort hydrocultuur bak). Maw niet in pot met schotel. In het boekje staat dat het een bonsai voor binnen is.
Iemand daar ervaring mee?

Er zijn, volgens de schrijver, 2 soorten Chinese iepen een uit warme streken (worden binnen bonsai, groenblijvend) en een uit koudere gebieden (worden buiten bonsai, verliezen blad in de winter).
Wie kan mij vertellen welke dit is, de Japanse of Chinese Iep. Ik kan het verschil tussen deze twee, na meerdere zoektochten, niet goed zien. Is dit een voor binnen of toch een voor buiten?
Zo ja wanneer kan of moet deze naar buiten?
Zie foto.

Ps zelf heb ik binnen staan; de ficus (een paar zelf gekweekt dmv stekken van kamerplant en een paar gekocht). De zelf gekweekte zijn zo'n 30 jaar inmiddels.
Buiten heb ik een Nederlandse Iep weten uit te zaaien. Dat lukte een paar jaar geleden ook met een kastanje en een eik. Helaas hebben die de laatste winter niet overleefd (andere ervoor wel).
Mvg Conny W.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai in hydrocultuurpot? En meer 2 jaren 4 maanden geleden #93319

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Volgens mij Ulmus parvifolia
Van de Zelkova zijn de bladeren spitser.

Meeste mensen houden deze soort(allebei trouwens) binnen niet in leven, daarom houden de meeste hem buiten. Deze verliest zijn blad in de winter. Bij vorst beschermen en uit de wind houden.

Of deze soort goed in deze "hydro pot" doet weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee.

Kijk deze video even: (chinese elm start rond 15:50)
Hij noemt ze indoor tree's, maar de ruimte waar ze staan is onverwarmt! (Huiskamer met verwarming = killing)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Conny

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Bonsai in hydrocultuurpot? En meer 2 jaren 4 maanden geleden #93322

  • Conny
  • Conny's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor het bericht met tips en video.
Wanneer kan de boom naar buiten? Hoe en wanneer dit op te bouwen?
Onze schuur heeft weinig daglicht. Is dat een probleem in de winter? Is de onverwarmde zolder, onder het dakraam een optie of andere onverwarmde slaapkamer?
Mvg Conny

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts