In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Forsythia - potentie voor bonsai of voor de tuin? 2 jaren 2 maanden geleden #93718

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Kan je hier een vorm in ontdekken die, na snoeien van de stammen, mooi is voor een bonsai?

Zo ja, zet hem in een pot
Zo nee, zet hem in de tuin.

Ik zie er op de eerste blik weinig in waar ik warm van wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Forsythia - potentie voor bonsai of voor de tuin? 2 jaren 2 maanden geleden #93721

  • Panda
  • Panda's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1215
  • Ontvangen bedankjes 110
Ikzelf zie dat er momenteel niet in, maar ik moet wel toegeven dat dat inzicht me nog wat ontbreekt.
De kans is inderdaad groot dat hij de tuin in gaat.
Voirlopig gaat hij echter in een pot aangezien op de plaats waar hij dan zou komen staan momenteel nog een voorlopig tuinkot staat...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Forsythia - potentie voor bonsai of voor de tuin? 2 jaren 2 maanden geleden #93727

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 562
  • Ontvangen bedankjes 172
Van forsythia echt een mooie bonsai maken is volgens mij erg lastig. Wat wel leuk is dat deze mooi en vroeg bloeit , wat ik probeer is van mijn forsythia een leuk model te maken en genieten van de bloemen, daarna mag deze minder prominent in beeld.
Op zich kan dat met jouw boom ook vast wel dan een aantal rechte takken geheel verwijderen en een aantal flink inkorten en daarna 1 of 2 seizoenen laten groeien. Denk er ook aan dat takken hol zijn dus gesnoeide takken gaan waarschijnlijk niet geheel dichtgroeien.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rorror

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren