In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Boom soort 2 jaren 1 maand geleden #93911

  • Johan63
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 17
  • Ontvangen bedankjes 0
Kan iemand mij vertellen wat voor boom het is,en kan het kwaad als ik er een luchtbevochtiger achter plaats

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom soort 2 jaren 1 maand geleden #93914

  • JosvanE
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 50
  • Ontvangen bedankjes 11
Hoi Johan,

Dat is zeer waarschijnlijk een Ulmus parvifolia (Chinese Iep). En die luchtbevochtiger zou ik er zeker achter zetten want de lucht in je huis is hoogstwaarschijnlijk veel te droog.

Groeten,
Jos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom soort 2 jaren 1 maand geleden #93917

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 259
  • Ontvangen bedankjes 64
Ik zou voor een andere aanpak opteren.
Die van mij staan buiten. Dat doen bomen.
Komende nachten worden te koud voor een boompje dat dat niet gewend is maar deze plant kan ook bij een paar graden boven nul gewoon buiten blijven. Vindt hij fijner dan binnen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Griekse bonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Boom soort 2 jaren 1 maand geleden #93958

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Het beste is een buitenplek. Mocht je geen buitenplek hebben, dan zou ik voor de donker en bewolkte dagen een daglicht lamp er op zetten. (1500+lumen en 6000kelvin of 6500k) Hoeft niet specefiek een groei/kweek lamp te zijn.
Luchtbevochtiger kan, had dat vroeger maar dat was op basis van warme stoom. Weet niet of dat ideaal is direct achter de plant.
Je zou ook ultrasonic kunnen gebruiken, dat hang je dan in water, water gaat vibreren en er komt er mist vanaf. Water blijft koud. Lijkt me ook minder stroom te gebruiken dan water eerst op te warmen.
Google/youtube maar eens, Ultrasone Mist Maker. Je hebt er complete producten van, maar je kan ook de losse onderdelen bestellen en dan gebruik je een eigenwater reservoir. (los b.v. (zonder adapter) nl.aliexpress.com/item/1005003155154390.....18063c00nVxQsi&mp=1 )

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by rorror.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts