In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Vragen over Sequoia Sempervirens 2 jaren 1 maand geleden #94263

  • aaronc
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen, wie kan ons advies geven over een Sequoia sempervirens? Mijn zoon van 13 heeft sinds 1,5 jaar bonsais als hobby en plant diverse zaadjes in mijn tuin. Zo heeft hij ook Sequoia's sempervirens gezaaid, waarvan eentje een jaar later al 40 cm hoog is (zie foto). Hij staat nu achterin de tuin, waar hij alleen eind van de dag zon krijgt. Doordat ik elders in de tuin wat verwijderd heb, heb ik inmiddels ook plek wel vol in de zon. Ik lees dat volle zon wel aangeraden wordt, maar je vooral moet oppassen dat hij niet droog komt te staan. Het is een stadstuin tussen twee schuttingen, dus het kan in de zomer flink warm worden. En als ik hem in de tuin plant, kunnen we hem ook niet in de midden even verplaatsen. Hij lijkt ook goed te groeien waar hij nu staat denk ik. Kan iemand mij adviseren wat slim is? Ik zou het zonde vinden als we hem nu verplaatsen en hij daardoor dood gaat

Tweede vraag: we hebben begrepen dat het goed is hem een aantal jaar in de volle grond te zetten om goed te groeien voordat we er een bonsai van maken. Hij gaat dus flink de hoogte in, maar de stammetjes zijn nog dun. De uiteindelijke bonsai moet maximaal een cm of 50 worden. Mijn vraag is of ik hem nu gewoon door moet laten groeien (hoe lang?) en dan straks de bovenkant eraf halen of dat ik nu al bovenin moet snoeien. Wat werkt het beste om de stammen dikker te krijgen? En hoe lang laat je hem in de volle grond? Hij moet ook niet een enorme wortelkluit krijgen, zodat we straks hem te veel beschadigen als hij in een pot moet passen.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Rinske en Aaron

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Vragen over Sequoia Sempervirens 2 jaren 1 maand geleden #94267

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 565
  • Ontvangen bedankjes 173
Beste,
Om stamdikte te krijgen gewoon laten groeien. Pas later als onderaan de stam dik genoeg is inkorten.
Met meer zonlicht zal de groei mogelijk wat compacter zijn, maar als daar risico van te weinig water is misschien beter maar laten staan.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: aaronc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts