In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help 2 jaren 2 weken geleden #94448

  • Laura
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik had enkele dagen geleden gepost dat mijn Bonsai doodgaat. Toen hij wolluis had, probeerde ik de luis eraf te halen maar elke keer overleefde de luis het. Ik had toen alle blaadjes afgedaan, omdat ze overleefden in de blaadjes. Sindsdien groeien er geen blaadjes meet aan. Ik wist niet of de bonsai dood was, en vroeg hoe ik dit kon weten. Ik heb een stukje van de bast onderzocht en ik zie nog een beetje groen. Hoe zou ik mijn Bonsai dit kunnen laten overleven?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 2 weken geleden #94449

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
In de schaduw uit de wind en de kluit niet te nat of te droog laten worden is je beste optie denk ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 2 weken geleden #94450

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67
Ik denk dat hij al dood is. Een plant die al een tijdje dood is is vaak nog steeds groen onder de schors. Dat krabben is natuurlijk onzin.
Volgens mij moet je gewoon opnieuw beginnen met een leuke plant. Zelf opbouwen en niet een malsai kopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 1 week geleden #94462

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

devriesman schreef : Ik denk dat hij al dood is. Een plant die al een tijdje dood is is vaak nog steeds groen onder de schors. Dat krabben is natuurlijk onzin.
Volgens mij moet je gewoon opnieuw beginnen met een leuke plant. Zelf opbouwen en niet een malsai kopen.

Waarom geen malsai? Daar zijn best hele leuke resultaten mee te behalen, als je er een radicale start mee maakt. Daar heb ik hier wel wat voorbeeldjes van!B)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: devriesman

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Marco buijsman.

Help 2 jaren 1 week geleden #94470

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67

Marco buijsman schreef :

devriesman schreef : Ik denk dat hij al dood is. Een plant die al een tijdje dood is is vaak nog steeds groen onder de schors. Dat krabben is natuurlijk onzin.
Volgens mij moet je gewoon opnieuw beginnen met een leuke plant. Zelf opbouwen en niet een malsai kopen.

Waarom geen malsai? Daar zijn best hele leuke resultaten mee te behalen, als je er een radicale start mee maakt. Daar heb ik hier wel wat voorbeeldjes van!B)

Tuurlijk, maar dat radicale vraagt wel heel erg veel lef en kennis. Probleem zit hem meestal in het binnen staan. Je krijgt altijd ongedierte.
Alle Serissas en iepjes die ik binnen laat overwinteren krijgen last van luizen. Buiten nergens last van, behalve dat ze af en toe half afsterven. Maar niet iedereen heeft een tuin met mogelijkheden om de planten vorstvrij te houden. En niet iedereen wil inheemse soorten.
Hulp van iemand met veel ervaring is volgens mij het beste. Maar dan moeten die wel beschikbaar zijn in je omgeving.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 1 week geleden #94471

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Mijn Chinese iepen staan in principe het hele jaar buiten. Ooit ook als malsai gekocht

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help 2 jaren 1 week geleden #94487

  • devriesman
  • devriesman's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 265
  • Ontvangen bedankjes 67
Ja, daar gaat het ook fout. Jij weet dat dat kan. En weet waar je op moet letten.
Er wordt mensen die een eerste bonsai voor binnen willen kopen verteld dat ze niet buiten overleven. Of ze zijn bang omdat ze denken dat hij buiten dood gaat.
Mensen met ervaring gooien ook in de zomer hun kamerplanten naar buiten.
Maar ja, je wilt een bonsai voor binnen en dan begint de ellende die bij kamerplanten horen.
Het is alleen zo jammer dat je dure plant overlijdt terwijl dat niet nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren