In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Stewartia Sinensis 1 jaar 11 maanden geleden #94557

  • Laro
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag allen,

Gisteren heb ik deze Stewartia Sinensis in een tuincentrum gevonden. Een snelle zoektocht vertelde mij dat het een soort met veel bonsai potentie is, dat deze groep het een en ander aan handelingen goed verdraagt, maar dat het ook zeker niet de makkelijkste plant is.

Mijn plan is vooralsnog de plant iets in vorm snoeien en dan even met rust laten om bij te komen en te acclimatiseren, terwijl ik me wat verder in lees over dit type plant.

Er lijkt echter niet veel te vinden over deze soort (ook niet Stewartia in het algemeen), dus ik was benieuwd of er hier leden met tips waren voor goede literatuur.

Ook sta ik natuurlijk open voor tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik wil er een wat groter formaat bonsai van maken, daar schijnen Stewartia's het mooiste in uit te komen en dat geldt denk ik voor dit exemplaar ook (gezien de hoogte van de stam).

Ps: er zit helaas geen bonsai vereniging in de buurt, maar zodra er weer een avond georganiseerd wordt ga ik eens buurten bij de dichtstbijzijnde bonsai vereniging: BV Midden Nederland.





Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Laro.

Stewartia Sinensis 1 jaar 11 maanden geleden #94558

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 565
  • Ontvangen bedankjes 173
Mooie stam en aparte wortelvoet. Uitdaging word denk ik wat te doen met de driesprong. Zelf zou ik de linkse rechte tak op de onderste foto verwijderen en dan kijken of je de splitsing aanhoud.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Stewartia Sinensis 1 jaar 11 maanden geleden #94572

  • Laro
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Daar neig ik ook naar. Misschien dat ik dat stuk wel ga marcotteren, maar ik lees dat dit niet altijd even succesvol is bij deze groep.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Stewartia Sinensis 1 jaar 11 maanden geleden #94573

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Ik vindt de wortelvoet juist wel wat hebben. Zou hem persoonlijk niet marcotteren maar misschien de dikke kruisende wortel verwijderen en hem dan gekanteld in een pot zetten. Of gewoon helemaal zo laten. Geeft ook wat karakter denk ik.

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren