In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Voorstellen & 1ste vraag 1 jaar 11 maanden geleden #94600

  • Dalmore
  • Dalmore's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Geachte leden ,

Zal ik maar eens beginnen met mijzelf even kort voor te stellen , ik ben lenny uit antwerpen en mede als jullie ook plantaardig aangelegd , ik hebmijzelf mogen verdiepen de laatste 11 jaar met het houden en "scapen " van tropische aquarium planten , tot slot is dit uitgebreid naar het aankopen van mijn eerste bonsai in een tuincentrum .

Als eerste wil ik vertellen dat dit een onbestudeerde en vlugge koop was , ik heb geen idee van wat ik heb gekocht qua soort en al zeker geen idee heb van de verzorging hiervan , ik kan me er wel in inbeelden dat elke bonsai wel een andere manier van verzorging en of nutrienten of plaats etc nodig acht .
Ik durf wel zeggen dat ik enige basis wel weet uit de vinden door mijn ervaring in de tropische onderwater planten sectie maar mis ik wel de diepgaande info over het specifieke boompje dat ik aangekocht heb .

Vandaar wil ik via deze weg jullie vragen naar de soort alsook enige informatie die jullie mij kunnen doorgeven en/of links om mij de juiste kant op te sturen naar mijn 1 ste bonsai succes .

Ik voeg even wat foto's toe ook .

Ik wacht geduldig jullie antwoorden af terweil ik verder opzoek over de kneepjes in het vak ,
Mochten jullie verder informatie over het desbetreffende bonsai boompje willen hoor ik het ook graag .




Met vriendelijke groeten en alvast bedankt .

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen & 1ste vraag 1 jaar 11 maanden geleden #94603

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Het is een Syzygium, brush cherry.

Houdt niet van kou, dus met +15naar buiten. Maandag nacht 5 a 6graden dat zal nog te koud zijn.
Nooit helemaal laten uitdrogen, ik was een keer een dag te laat, en dat was meteen fataal. (4maanden ongeveer inleven gehouden)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Dalmore

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Voorstellen & 1ste vraag 1 jaar 11 maanden geleden #94605

  • Diluca
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 793
  • Ontvangen bedankjes 295
Als je je graag ook met bonsai gaat bezig houden buiten de aquariumplanten, overweeg dan om iets te kopen dat buiten mag gehouden worden, winter en zomer.
Dat is veel gemakkelijker en geeft veel meer voldoening.
Dit soort plantje wat je nu gekocht hebt is commercieel materiaal wat aangeboden wordt in tuincentra als bonsai, maar heeft daar eigenlijk weinig mee te maken. Ze kweken die dingen op in volle grond, knippen dat laag af en als daar dan wat takjes op komen te staan, zetten ze dat in een potje en noemen het bonsai.
Duizenden zijn ook zo begonnen, en duizenden hebben ook hun boompje zien sterven.
Bonsai binnen houden is namelijk heel moeilijk als je er geen kennis over hebt.
Het kan wel hoor, maar vraagt veel meer aanpassingen en toewijding dan wanneer je een buiten bonsai zou kopen.
Het is maar een suggestie, succes verder met de ontdekking van de bonsai wereld.
Groeten Luc.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts