In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help, mijn bonsai krijgt gele bladeren en verliest deze ook. 1 jaar 11 maanden geleden #94652

  • Nathan
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi iedereen,

Twee weken geleden heb ik via florastore een Carmona bonsai gekocht. Hij is ontzettend mooi, maar ik lijk iets fout te doen. Ik geef elke ochtend water, maar hij lijkt toch dood te gaan..

Ik heb nog geen voeding/fertilizer gebruikt, maar die heb ik wel erbij gekocht. Een bonsai fertilizer. Wanneer en hoeveel voeding moet ik geven?

Moet ik hem verpotten? Kan dit nog rond deze tijd? Het lijkt alsof de wortels te groot zijn..

Overigens, is mijn huis altijd vrij droog en warm omdat ik een bovenwoning heb want altijd in de zon staat. Het is eigenlijk in de zomer altijd 20-23 graden hier.

Ik heb foto's toegevoegd van de bonsai voor meer verduidelijking.

Ik zou het ontzettend op de prijs stellen als iemand mij wat instructies kan geven om mijn bonsai te redden!

Nathan

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Help, mijn bonsai krijgt gele bladeren en verliest deze ook. 1 jaar 11 maanden geleden #94653

  • Jason
  • Jason's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 287
  • Ontvangen bedankjes 46
Hallo Nathan,

Ik ben zelf nog maar een paar jaar bezig met bonsai dus kan het zijn dat ik niet de beste uitleg of oplossing kan geven, bij mij is het ook begonnen met een boompje binnen maar wat ik tot hiertoe al heb geleerd is dat een boom binnen niet de beste match is.
Het is belangrijk om water te geven wanner je boom het nodig heeft en dus niet gewoon elke ochtend, probeer te voelen aan de grond en pas als de bovenste laag wat is opgedroogd moet je terug water geven en je moet niet bang zijn om je vinger ook eens een stukje in de grond te steken soms is de bovenste 3 mm snel uitgedroogd door de zon en is het daar onder nog redelijk nat.
Als je teveel water geeft kan dit uitdraaien op bladeren die geel worden.
Als je boom het niet zo heel goed doet zou ik ook geen voeding geven probeer eerst je boom terug in balans te krijgen, daarna kan je voeding geven zoals er op de verpakking staat meestal 1 maal per week tijdens de groei periode (nu dus) maar je hoeft niet bang te zijn.. je boom gaat niet dood als je geen voeding geeft.
Andere belangrijke factoren zijn licht staat je boom heel de dag op een donkere plaats dan zal hij ook bladeren gaan verliezen. Zoek een ´s wat beginners filmpjes op internet er staan er meer dan voldoende.
Dus ik kan je geen oplossing geven over wat er nu net met je boom aan de hand is, wel wat belangrijke basis factoren voor succes of mislukking zijn, waar ik zelf soms ook nog wel problemen mee heb. Alhoewel ik het water geven en licht toch al beter in de hand heb dan 3 jaar geleden.
Veel succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts