In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

is een cursus noodzakelijk voor je met bonsai begint. 1 jaar 10 maanden geleden #94843

  • stef wal
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Het is misschien een rare vraag maar kan je met bonsai beginnen voor je een cursus hebt gevolgd.
Ik ben namelijk heel gebudgeteerd wat mijn hobby betreft en weet niet of ik eerst de beginnerscursus zou volgen, eerst mijn draad zou aankopen of eerst zou sparen voor het nodige materiaal.

Door het feit dat deze site ook cursussen geeft (welke ik waarschijnlijk wil volgen), denk ik dat ik deze vraag hier mag stellen.

Ik heb al heel wat video's bekeken in verband met bonsai, maar ik ben bang dat ik online niet echt veel kan bijleren. Enkel zien, is natuurlijk geen ervaring. Misschien is een hands on cursus beter?

Ik kan heel gemakkelijk bomen zaaien en stekken, ik heb ook een plantenshop met veel bomen in de buurt, dus aan materiaal denk ik niet dat ik tekort kom.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

is een cursus noodzakelijk voor je met bonsai begint. 1 jaar 10 maanden geleden #94844

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Ik raad je aan om de filmpjes van Ryan Neil te bekijken op YouTube. Bonsai mirai, hier heeft hij heel veel beginners filmpjes die gratis te bekijken zijn en waar je heel veel van op zult steken. Verder zijn boeken soms behulpzaam en met Google kom je ook een heel eind. Bekijk maar een de site van Harry Harrington www.bonsai4me.com hier is ook heel veel te vinden zodat een cursus niet noodzakelijk is. Mocht je een club in de buurt hebben is het altijd behulpzaam om daar om adviezen te vragen natuurlijk.

Hopelijk kun je hier wat mee

Gr. David
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

is een cursus noodzakelijk voor je met bonsai begint. 1 jaar 10 maanden geleden #94848

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932

Zatoichi schreef : Ik raad je aan om de filmpjes van Ryan Neil te bekijken op YouTube. Bonsai mirai, hier heeft hij heel veel beginners filmpjes die gratis te bekijken zijn en waar je heel veel van op zult steken. Verder zijn boeken soms behulpzaam en met Google kom je ook een heel eind. Bekijk maar een de site van Harry Harrington www.bonsai4me.com hier is ook heel veel te vinden zodat een cursus niet noodzakelijk is. Mocht je een club in de buurt hebben is het altijd behulpzaam om daar om adviezen te vragen natuurlijk.

Hopelijk kun je hier wat mee

Gr. David

Inderdaad ja! Ryan Neill vind ik persoonlijk een van de beste, zo niet de beste bonsaileraar die er rondloopt. Hij zet vooral alle aspecten die met de manier van het groeien van bomen, en de gezondheid daarvan, uiteen, zoals niemand dat doet. Met behulp daarvan kun je bonsai pas echt begrijpen, je leert daardoor wat je wel en niet moet doen. Echt n vette aanrader!
Vooral de beginner series zijn echt een aanrader voor je. Trouwens ook voor mensen die al wat langer met bonsai bezig zijn.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts