In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

kan gewone potgrond gebruikt worden voor boompjes in bloempot? 1 jaar 10 maanden geleden #94851

  • stef wal
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik ben van plan een redelijk aantal boompjes te kweken (stekken, zaaien) om nadien enkele bonsai van te maken? Moeten die ook onmiddellijk in bonsai aarde worden gekweekt? Ik heb hier ilex crenata, buxus, lonicera en weigelia staan in gewone bloempotten en die doen het momenteel goed. Maar de hele bonsai substraat discussie maakt me wat bang. Ik zou niet willen dat mijn planten allemaal sneuvelen deze winter omdat ik de verkeerde grond gebruik. De planten hebben natuurlijk wel meer ruimte dan in een bonsai pot maar ik stel me vragen bij de grondvochtigheid in ons vochtige België.

Ik gebruik commerciële potgrond, turf, compost, perliet en grind.

Ik zie in normale kwekerijen geen bonsaigrond in gewone potten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kan gewone potgrond gebruikt worden voor boompjes in bloempot? 1 jaar 10 maanden geleden #94853

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2412
  • Ontvangen bedankjes 932
Niks moet natuurijk. Maar als je kijkt naar 'gewone' planten die buiten in een pot staan in potgrond, dan zul je maar weinig planten zien die het echt uitbundig doen. Als je echt wat wilt bereiken dan moet je daar je conclusies uit trekken....
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren