In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

kan deze wond overgroeien met schors? 1 jaar 8 maanden geleden #95047

  • stef wal
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
ik ben aan het experimenteren met een witte treurwilg waar ik de bovenzijde van heb verwijderd.
Daar blijft een stomp over. Een deeltje sterft terug (compartimentaliseren of zo). Ik wil dat daar opnieuw schors over groeit, maar iedere keer als ik het gestorven deel verwijder, sterft de stam weer een stukje verder af.

Hoe krijg ik het voor elkaar om daar deftig schors over te krijgen in een paar jaar?

ps: op de bijlage heb ik de stomp omcirkeld in het rood zodat je weet waarover ik het heb.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kan deze wond overgroeien met schors? 1 jaar 8 maanden geleden #95059

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
Schuin afzagen, met net boven het hoogste punt van de wonde een tak zonder het aanhechtingspunt van de tak te beschadigen. De onderkant van de wonde iets langer en versmallend laten uitlopen. Zorgen voor een zuivere, gladde, zeker niet rafelige snede van de bast. En dan de wonde afdekken met wondpasta.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: stef wal

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

kan deze wond overgroeien met schors? 1 jaar 8 maanden geleden #95066

  • Marco buijsman
  • Marco buijsman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2405
  • Ontvangen bedankjes 930

Ivan schreef : Schuin afzagen, met net boven het hoogste punt van de wonde een tak zonder het aanhechtingspunt van de tak te beschadigen. De onderkant van de wonde iets langer en versmallend laten uitlopen. Zorgen voor een zuivere, gladde, zeker niet rafelige snede van de bast. En dan de wonde afdekken met wondpasta.

Vergeet niet te melden dat de uitloper boven de wond ook n paar meter niet doorgroeien. Volle grond of n grote bak werkt dus het beste

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts