In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Leek met Ambities (Dwerg Tamme Kastanje) 1 jaar 9 maanden geleden #95097

  • Baksteen
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Goede morgen,

Mijn naam is Joris. Ik ben al een lange tijd gefascineerd van bonsai en heb al jaren het idee/plan om zelf een bonsai te maken. Zo heb ik al wel van die struik achtige bonsai in huis gehaald maar dit vindt ik zelf niet heel mooi. Zo af en toe probeer in mezelf wel wat informatie te vergaren over het zelf kweken/groeien van bonsai maar ik weet eigenlijk nog helemaal niks. Ik weet dus van mezelf dat als ik dit echt wil laten slagen dat ik me toch wel een keer moet gaan verdiepen.

Ik heb een Dwerg tamme kastanje in de tuin staan welke elk jaar prachting in bloei staat. In het najaar en de daaropvolgende voorjaar is er dan her en der in de tuin nageslacht te vinden van deze boom. Ik heb meermaals geprobeerd om deze jonge boompjes in een pot te zetten om hier vervolgens dan mijn bonsai project mee te starten. Maar elke keer draaid het uit op niks.

Dit is volledig mijn eigen schuld omdat ik 1 niet de kennis heb en 2 niet goed voorbereid te werk ga. Ik haal dan een zak podgrond en een pot en hoop dat de boom zelf het werk doet.

Nu heb ik weer een boompje in de tuin staan. Dit keer heb ik hem wat langer laten staan in de hoop dat die meer weerbaar is.

Nu wil ik van jullie weten of deze boom bonsai waardig is. En wellicht kan iemand mij helpen met wat informatie over waar deze terug gesnoeid moet worden, wat voor type grond samenstelling en voeding ik zou kunnen gebruiken.

Alvast bedankt!

Groetjes.....

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Baksteen.

Leek met Ambities (Dwerg Tamme Kastanje) 1 jaar 9 maanden geleden #95098

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 389
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Joris,

welkom op dit forum en veel plezier met je aanstaande bonsaihobby.

Als advies kan ik je geven om je eerst op dit bonsaiforum in te lezen, zodat je meer over de vereisten en verzorging van een bonsai afweet.
Dan zul je ook tegenkomen dat bomen met hele grote bladeren zoals een (tamme) Kastanje niet zo'n veel gebruikte boom is. Je ziet het wel eens, maar niet vaak. Bomen die van nature kleine(re) bladeren hebben worden veel meer gebruikt.

Met je opgedane kennis kun je misschien met een aangekocht boompje uit een tuincentrum of via dit forum iets leuks maken.
O.a. via dit forum kun je ook benodigd draad enz aanschaffen en zelfs een beginnerscursus online volgen.

Als je echt de smaak te pakken hebt, kun je misschien lid worden van een bonsaiclub bij je in de buurt.
Bij zo'n club wordt je met raad en daad bijgestaan en zul je ook veel meer leren dan gemiddeld van internet.

Succes en bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts