In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wie kan mij op weg helpen met mijn eerste bonsai 1 jaar 6 maanden geleden #95288

  • Youri1984
  • Youri1984's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo allemaal. Ik heb onlangs een Acer palmatum uit de grond gestoken. Welke soort precies weet ik niet. Deze stond te verbranden in de zon. Al het blad was verbrand. Ik heb hem in een pot gezet. Er zaten mooie wortels aan, heel veel dunne belangrijke voedingswortels. De pot heb ik in schaduw/halfschaduw gezet en ik heb de Acer gesnoeid en het dode blad verwijderd. Veel water gegeven. In no-time begon deze zich te herstellen. Er zit weer veel goed blad aan.
Mijn plan is nu om hem voorlopig 100% met rust te laten om hem de mogelijkheid te geven verder te herstellen.

Vanaf volgend jaar voorjaar of begin zomer wil ik beginnen er een bonsai van te maken. Ik zit er aan te denken hem dan nog verder terug te snoeien, de hoogte halveren en de zijtakken misschien wel helemaal te verwijderen, zodat ik later nieuwe uitlopers mbv draad horizontaal kan gaan vormen. Uiteindelijk als het qua vorm al een bonsai is te noemen wil ik hem dan in een bonsaipot overzetten.
Hoe denken jullie als kenners hierover? Ga ik nu fouten maken of zijn er nog andere dingen waar ik ook nog aan moet denken?

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wie kan mij op weg helpen met mijn eerste bonsai 1 jaar 6 maanden geleden #95289

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 553
  • Ontvangen bedankjes 170
Grote takken snoei je het beste als de boom in winter rust is.
Denk eerst goed na over wat je ervan wilt maken, maar een stuk kleiner lijkt me ook.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Youri1984

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wie kan mij op weg helpen met mijn eerste bonsai 1 jaar 6 maanden geleden #95290

  • Youri1984
  • Youri1984's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0

RvV schreef : Denk eerst goed na over wat je ervan wilt maken, maar een stuk kleiner lijkt me ook.


Dit is waar ik ongeveer naar toe wil.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wie kan mij op weg helpen met mijn eerste bonsai 1 jaar 6 maanden geleden #95291

  • rorror
  • rorror's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1125
  • Ontvangen bedankjes 307
Als je de dikste stam laat staan, heb je minder taper (van dik naar dun)

Als je de ander tak laat staan, en de boom wat kantelt met herpotten heb je meer taper en beweging in de stam.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

De volgende gebruiker (s) zei dank u: Youri1984

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wie kan mij op weg helpen met mijn eerste bonsai 1 jaar 6 maanden geleden #95292

  • Youri1984
  • Youri1984's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Goeie tip, dank je.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts