In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Welke den is dit 1 jaar 6 maanden geleden #95306

  • MikevdH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Hall, kan iemand mij mss meer info geven over deze den?

Welke soort is dit… ik denk een witte den. Ik ben beginnend bonsai liefhebber en ben nog zoekende naar info en how to.

Mss ook wanneer ik deze den het beste kan snoeien en bedraden… boom is nogal vol, dus heeft wat snoeiwerk,nodig.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke den is dit 1 jaar 6 maanden geleden #95307

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 388
  • Ontvangen bedankjes 162
Hallo Mike,

welkom op dit forum en veel plezier en succes met je bonsai-hobby.

Als beginner heb je niet 1 van de makkelijkste bomen gekocht. Zeker als je nog helemaal geen ervaring hebt, met een boom in leven houden, het verzorgen ervan en dan ook nog snoeien en bedraden.
Een bonsai maken doe je niet zomaar even en vergt vele jaren kennis vergaren en oefenen.
Ik denk zelf en ik denk velen met mij, dat je beter lid kan worden van een bonsaiclub bij je in de buurt, waar je met raad en daad wordt bijgestaan.

De den die je nu hebt is zo te zien geen witte den maar vermoedelijk een Pinus Mugho. Van de dennen wel 1 van de makkelijke qua verzorging. Maar je moet nog steeds de kennis in huis hebben om zo 'n boom eerst in leven te houden.
Begin daar eerst eens mee en struin eerst dit forum een tijd af om wat theoretische kennis te hebben. Misschien kun je nog een paar foto' s maken. Niet van schuin boven de boom, maar op ooghoogte voor de boom.

Als beginner had je beter eertst een loofboom kunnen nemen, bv een Ulmus, Liguster, oid. Ook hier op dit forum staan regelmatig vragen van beginners welke bomen ze het beste kunnen kopen.

Als ik jou was zou ik jouw den voor je er ook maar iets aan doet, gewoon in de zon in je tuin zetten en regelmatig water geven.
Tussen de gietbeurten alleen water geven als de grond niet meer echt nat aanvoelt maar klam.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Welke den is dit 1 jaar 6 maanden geleden #95309

  • MikevdH
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 3
  • Ontvangen bedankjes 0
Bedankt voor de info, deze boom niet zelf gekocht maar van iemand gekregen. Zal eens verder zoeken op dit forum, heb al wat info kunnen vinden hier en daar…

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts