In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Carmona Macrophylla vragen 1 jaar 2 weken geleden #95958

  • Dennis_1105
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Hi,

Ik ben vrij nieuw met bonsai en nu heb ik een maand of 2/3 geleden een Carmona Macrophylla gekocht (ik besefte me later dat dit wellicht niet de meest handige instapper was).

Destijds had ik hem in de keuken staan op een plekje met ongeveer 4 uur direct zonlicht. Echter merkte ik dat na een week of 2/3 dat er veel blaadjes geel werden. Mijn vermoeden was omdat er veel temperatuur schommelingen waren en ik had deze in een bewateringsbak staan met een watermeter (meegekregen van de bonsaikweker). Hieruit had ik opgemaakt dat deze meter continu op een bepaald punt moest staan. Hier ben ik heel snel mee gestopt omdat de bonsai veel te veel water kreeg.

Nu staat de bonsai op zolder en gaat het al een stuk beter. Staat hier onder de volgende condities:
- +- 5 uur direct zonlicht, verder bijna heel de dag indirect
- Staat bij het raam
- Krijgt sinds een aantal dagen voorgekookt water (ik las dat dat hielp om minder kalk in je water te hebben)
-> Ik besproei ook de blaadjes ongeveer 2 maal per dag hiermee.
- Sinds vandaag lichte voeding (sticks) van (6,1.5,5)
- Staat niet in de tocht




Ik merk echter dat er nog steeds hier en daar best wat blaadjes geel worden en eraf vallen, wel komen er telkens nieuwe bij. Ik heb alleen het idee dat het steeds iets minder vol wordt. Hebben jullie toevallig tips of advies voor mij?

Mvg,

Dennis

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Dennis_1105.

Carmona Macrophylla vragen 1 jaar 2 weken geleden #95964

  • Zatoichi
  • Zatoichi's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 513
  • Ontvangen bedankjes 109
Straks wanneer de nachttemperatuur boven de 10 graden blijft buiten in de tuin zetten. Wel eerst een paar weken in de schaduw zodat hij kan wennen aan de hoeveelheid UV.

Binnenbonsai doen het helaas op lange termijn nooit erg goed vanwege de lage luchtvochtigheid en harde kraanwater. Als je ze elke zomer buiten zet dan gedijen ze en kunnen ze de rest van het jaar prima op een zonnige plek in huis vertoeven.

Gr. David

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts