In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Beginnersvraag: Acer Palmatum Katsura 9 maanden 4 weken geleden #96242

  • Hummingbird83
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 8
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste forumleden, ik ben een beginner op het gebied van Bonsai. Ik heb wat planten en zaailingen in potten en in de volle grond staan, waar ik in de toekomst wat mee wil gaan doen. Ik heb op dit moment nog geen bonsai. Ik zou graag van mijn Acer Katsura die nu in een pot staat een bonsai willen maken. Ik weet niet waar ik moet beginnen. Kan ik wat met deze boom? Wanneer zet je zo’n boom nu in een bonsai pot? Wat voor vorm past bij deze boom? Wanneer ga je snoeien om te vormen? Kan ik nu al wat doen? Kortom heel veel vragen. Kan iemand mij wat advies geven?

Excuses voor de foto maar ik krijg ze niet recht. Ze staan wel recht in m’n foto galerij.



Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Hummingbird83.

Beginnersvraag: Acer Palmatum Katsura 9 maanden 4 weken geleden #96244

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 163
hallo Hummingbird,

welkom op dit forum en ik hoop dat je veel plezier beleeft aan je toekomstige bonsaihobby, als je genoeg geduld hebt.

De vragen die je stelt, zijn iig goed en heel gericht.

Ik zou de Acer Katsura, of in een grote pot of in de volle grond zetten, gedurende een aantal jaren en flink laten groeien.
Dat is om hem een voldoende dikke stam te geven, zodat hij meer uitstraling heeft en meer takken geeft, waaruit je weer een toekomstige stijl kan kiezen.