In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

bonsai uit zaad 9 maanden 2 weken geleden #96278

  • Tengy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
hallo ik ben tengy,

ik ben nu al een tijde bezig met bosai
maar nu dacht ik laat me bonsai maken uit zaad. heb ik dus aangekocht en veel , heel veel gelezen en wat ik echte niet zeker weet ... hoe het nu zit met stratificeren van de zaden ... zo heb ik toch een paar extra vragen rond want internet vertelt me veel ,maar ik heb liever de opinie van mensen die het al een gedaan of ervaring hebben met stratificeren van boomzaden .. bij degelijk antwoord vertel ik graag welke zaden ik heb aangekocht en hoe ik het zou aanpakken dan kan ik tips ontvangen en verder met het project graag serieus antwoord en hulp

dankje tengy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai uit zaad 9 maanden 2 weken geleden #96279

  • Tengy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0

Tengy schreef : hallo ik ben tengy,

ik ben nu al een tijde bezig met bosai
maar nu dacht ik laat me bonsai maken uit zaad. heb ik dus aangekocht en veel , heel veel gelezen en wat ik echte niet zeker weet ... hoe het nu zit met stratificeren van de zaden ... zo heb ik toch een paar extra vragen rond want internet vertelt me veel ,maar ik heb liever de opinie van mensen die het al een gedaan of ervaring hebben met stratificeren van boomzaden .. bij degelijk antwoord vertel ik graag welke zaden ik heb aangekocht en hoe ik het zou aanpakken dan kan ik tips ontvangen en verder met het project graag serieus antwoord en hulp

dankje tengy

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai uit zaad 9 maanden 2 weken geleden #96280

  • RvV
  • RvV's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 567
  • Ontvangen bedankjes 175
Bekijk waar de boom in de natuur groeit en je weet wat de zaden doormaken alvorens ze weer ontkiemen.
Het is dus afhankelijk van soort boom zaad wat er nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

bonsai uit zaad 9 maanden 2 weken geleden #96285

  • Tengy
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 23
  • Ontvangen bedankjes 0
thx..
dat wou ik zeggen met nuttige info ... dit wist ik deels wel maar toch is dit nog steeds niet evident door gewoon het lezen van verschillende sites

de boomzaden die ik wil ontkiemen zijn :
1) red mapple
2) chinese cercis
3) albizia
4) norway spruce
deze hebben als ik het goed lees een straficatie periode nodig . sommige sites raden een diepvries periode aan
sommige praten dan van een 4-5tal weken gewoon in de koelkast te steken .. soms lees ik zodanig veel dat het tegen elkaar opspringt en niet meer weet wat echt te doen. ik wil echt dat het lukt

ik heb de cornus kousa gewoon geplant omdat deze geen stratificatie nodig hadden volgens ik lees , maar deze zijn echte alle 2 nog niet uitgekomen de 1 heb ik geprobeerd in het aarde blokje die bij de bestelling van de zaden zat en de andere heb ik in bonsai grond gestopt van premium bonsai... iemand tips of oorzaak waarom het niet uitkomt in het kiempotje of in de bonsai premium grond

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts