In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Zanthoxylum piperitum gaat hangen! 8 maanden 2 weken geleden #96344

  • LL
  • LL's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 2
  • Ontvangen bedankjes 0
Goedemorgen allemaal! Ik ben nieuw hier op ‘t forum én in de wereld van bonsai. Mijn prachtige Zanthoxylum piperitum gaat een week na aanschaf ineens hangen! Ik heb me rotgezocht wat het zou kunnen zijn, maar ik kan het niet vinden… Ook lopen er kleine roodbruine ‘spinnetjes’ in de aarde waarvan ik niet weet wat het zijn. Zie foto’s voor een beeld van het ‘slaphangen’. Ik verneem graag jullie advies. Bedankt alvast! Groeten, Ellen.

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Zanthoxylum piperitum gaat hangen! 8 maanden 2 weken geleden #96346

  • Griekse bonsai
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 390
  • Ontvangen bedankjes 163
hallo Ellen,

welkom op dit forum,

De grond van een Zanthoxylum P. moet goed water hebben en zeker niet uit laten drogen. Pas water geven als de grond nog net een beetje klam aanvoelt en zeker niet steeds kletsnat houden.

Ik hoop voor je boom dat je een tuin of een balkon hebt, want binnen zal hij het steeds minder goed gaan doen en gaat hij op een gegeven moment dood.

Wat betreft je beestjes in de grond, als het tijd is om weer water te geven, zou ik de boom bv een paar minuten in een teiltje water zetten in de hoop dat de beestjes of verdrinken of allemaal naar boven komen. Als je geen luchtbelletjes meer naar boven ziet komen, de pot uit het water halen.
Daarna pas weer water geven als de grond bijna weer droog is.

Bonsaigroet, Joop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts