In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Wennen aan buiten 1 jaar 2 maanden geleden #97652

• Danilo Di Gennaro
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal. Ik ben redelijk nieuw bij bonsai en wil graag een black pine groeien vanuit zaad. Ik heb dit zaadje bijna een jaar geleden geplant en heb nu een seedling (binnen). Ik weet dat black pines buiten bonsai zijn maar sinds de laatste keer dat ik een seedling buiten heb gezet en deze eerst teveel water kreeg door de regen en daarna opgegeten werd door een slak durf ik dit niet meer zo goed aan met mijn huidige seedlings. Helaas zien mijn seedlings er niet zo gezond meer uit dus vind ik het wel belangrijk dat ze naar buiten gaan.

Op de foto is te zien dat ze langzaam aan het overlijden zijn. Ik heb ze gisteren herpot. Ze zaten eerst in een biologisch afbreekbaar potje (zo'n zelfde soort als aan de rechter kant) alleen deze schimmelde erg en heb ze herpot in het huidige potje.

Zou iemand mij tips kunnen geven over hoe ik mijn black pine kan redden, of buiten neerzetten de oplossing is en zo ja hoe ik dit het beste kan doen? Alvast bedankt!

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Wennen aan buiten 1 jaar 2 maanden geleden #97666

• Rokku
  • Rokku's Profielfoto
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ontvangen bedankjes 26
Deze zaailingen moeten buiten zwarte dennen horen alle jaargetijden mee tw maken en zijn zeer winterhard bij het kweken uit zaad is dan ook naar mijn menings om ze eind herfst te zaaien en dan de hele winter buiten laten staan zodat de zaden in de lente ontkiemen . Dat de zaailingen er niet goed uit zien is waarschijnlijk de reden dat ze binnen staan . V overlast van slakken bij dennen is er niet de naalden zijn daarvoor te hard slakken eten liever planten met zacht blad . Ik hoop dat je hier wat mee kan . Gr gerben
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Danilo Di Gennaro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts