Help! Beginner hier! Ik heb twee bonsai-bomen die het al een tijd best zwaar hebben gehad. Er is een periode geweest van rouwvliegjes en ook van verkeerde watergifte (gele bladeren die uitvielen). Beiden hebben last gehad van veel bladuitval; voornamelijk de onderkant/dicht bij de stam is dramatisch afgenomen. Nu heeft de Ligustrum best wel wat schietende takken gekregen (wel met bladgroei aan het uiteinde en kaalheid aan het begin van de takken). Wat kan ik het beste doen om beide bomen weer helemaal gezond en sterk te laten worden? En het liefst natuurlijk ook weer mooi en vol. Kan ik met snoeien wat doen? Ik ben bang om te veel weg te halen of verkeerde stukken weg te halen en ze nog verder van huis te brengen. Of kan ik het beste andere dingen eerst aanpassen? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!
Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage. Log in of registreer om die te bekijken
Ik weet niet of je het antwoord leuk vindt dat je hier gaat krijgen, maar planten groeien buiten.
Alle problemen die jij opnoemt zijn direct te herleiden naar het binnen staan.
Zoek maar eens uit waar deze plant vandaan komt en hoe hij daar groeit. Zo wil hij hier ook groeien.
Ze werden aan mij verkocht als geschikt voor binnenhuis bij Lodder Bonsai dus ging ik ervan uit dat het oke zou zijn, maar ik zal ze dan nu met de warmere maanden zeker buiten zetten en kijken hoe het gaat.