In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Carmona 2 dagen 18 uren geleden #98178

• Jin Shuxian
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Hoi allemaal,
Ik heb in maart een Carmona gekocht. Ik weet dat dit geen makkelijke boom is voor een amateur.
In april verschenen bloemknopjes, deze gingen niet open en verdroogden. Ik vond de bladen kleverig en vermoedde honingdauw, ook al zag ik geen luizen oid. Met groene zeep de bladeren schoongemaakt en mest gegeven. Vorige week zijn vijf knopjes gaan bloeien, ik was zo blij.
Maar nu zie ik de overgebleven knoppen weer verdrogen en bruin worden, een paar blaadjes zijn geel geworden.
Het is de laatste week redelijk koud in NL, weinig zonlicht. Mijn boom staat voor een raam, niet op de tocht, maar ja, weinig zonlicht dus. Is een groeilamp een optie? Dank voor advies!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Carmona 2 dagen 15 uren geleden #98179

• Nelis
  • Nelis's Profielfoto
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Ontvangen bedankjes 87
Het kan zijn dat de luchtvochtigheid te laag is in huis.
Je zou dit boompje buiten in de halfschaduw kunnen neer zetten en langzaam aan de zon laten wennen om verbranding te voorkomen aan de bladeren.
Buiten is de luchtvochtigheid een stuk hoger namelijk wel sproeien als het heel droog is buiten.
Ik denk dat dit al best wat kan helpen.

Nelis

Carmona 2 dagen 12 uren geleden #98180

• Jin Shuxian
  • Onderwerp Auteur
  • New Member
  • New Member
  • Ontvangen bedankjes 0
Dag Nelis,

Dank voor jouw advies. Dus de luchtvochtigheid is belangrijker dan het licht?
Ik durfde de boom niet buiten te plaatsen omdat het de laatste week best koud was (‘s nachts onder de 15 graden) en ik had begrepen dat een Carmona een warmer klimaat gewend is.
Ik ga het dit weekend proberen.

Groetjes,

Barbara

• Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts