In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2421

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
tjaa, hier het zelfde.. ik heb dan nu deze ene fukien thee van een tuincentrum, puur en alleen om het feit dat ik een bonsai wou en ik zo 1 2 3 niet iets kon vinden.. en ik dit wel een leuk boompje vond. Bonsais is dan wel een dure hobby zeggen ze maar je kan ook zeker van dingen uit bos/tuin leuke bonsais halen als je het een beetje kan en weet hoe het zit. Ik zal binnenkort eens een foto maken van een mooi soort boom (teminste denk ik dat het is) hier in het park.. zit er aan te denken daar een stekje van te halen. En ik heb geluk dat me vriendin op zon 10 stappen van het bos woont (Ermelo, veluwe bos etc.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2423

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
Je hebt bij Lodder-Bonsai volgens mij elke herfst een sale.
Daar was ik vorig jaar en heb je echt hele moooie bijna voltooide bonsai voor maar 15 euro bijvoorbeeld!Vaak is er dan een klein dingentje wat niet goed is, bijvoorbeel een schreur in de schaal, of een doode tak. zo had ik een larix, erg mooi vind ik zelf, en die was maar 15 euro dat kwam waarschijnlijk omdat er een tak was afgestorven, maar daar heb ik nu jin van gemaak. :D
Maar je moet maar bij Lodder-Bonsai in de herfst gaan, ze hebben ook een site: www.Lodderbonsai.nl ;)

Edit: ik lees net dat er een Satsuki (Azalea's) tentoonstelling is, maar die gaat niet door omdat ze al zijn uitgebloeit... Maar wel is er 25% korting op alle Azalea's

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by Karsten.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2425

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
hey,

dat scheelt wel ja die prijzen !!
dankje voor de tip, zelf wil ik ook nog aan de slag gaan met wat stekjes/zaad en misschien een yamadori stijl.. moet ik als ik de volgende keer bij me vriendin ben haar maar meeslepen de bossen in daar :P.. zijn daar zoveel bossen alleen al tussen ermelo en putten in denk al wel 4+. Maargoed ik zal eens kijken !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2439

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
weetje ook of er een beetje veel diversen in die prijsklasse te koop waren ?
ik heb even gekeken op hun site maar niet echt duidelijk met de prijzen ergens ofzo.
heb al even gemaild want om nou 1+ uur te reizen voor niks zou ook zonde wezen :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2465

  • Karsten
  • Karsten's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 109
  • Ontvangen bedankjes 9
ja ik had ook al een mailtje ooit gestuurd ;)
Toen zeiden ze dat ze buitenbomen hadden van (als ik het nog goed weet) 20-10.000 euro. Maar tijden de winter-sale, dat is in november dacht ik, waren op alle buiten bonsai 40% korting! dus een bonsai van 50 euro wordt 30 euro. en dat is wel veel verschil in prijs en bonsai. Inieder geval, zeer de moeite waardt om eens te kijken. al helemaal tijdens de sale ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2496

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Ryo schreef : zit nou toch al een goeie tijd allerlei boeken door te lezen en filmpjes te kijken. Toch zie je nooit 100 % hoe het moet.


goed kijken Ryo,
er zijn genoeg duidelijke voorbeelden te vinden als je goed zoekt en geduld hebt !! vereiste voor bonsai.
met je boom zal het echt vast goedkomen, je hebt nu nog gewoon last van "beginnersangst" > angst om iets fout te doen, of teveel ineens.

hier een goed voorbeeld hoe een juiste verpotting zou moeten (let wel dit is enkel voor LOOFbomen !!!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2497

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Ryo schreef : voor vele betaal je gelijk 40 euro of meer, en aangeziend ik een beginner ben heb ik eerst liever nog een relatief goedkoop boompje..


sorry hoor, maar €40,- in de bonsai wereld is zeeeeeeeer goedkoop.
goedkoper vindt je ze bijna niet,
je zou echt eens naar Lodder in Harmelen moeten gaan, hele mooie bomen, en dan zie je wat ze normaal kosten.
rond de €100,- heb een redelijke mooie boom, en dat zijn dan de "goedkopere"

in het tuincentrum kun je wel wat malsai halen, maar die zijn bij lange na niet zo mooi als een goede geïmporteerde bonsai

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2498

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901

Ryo schreef : moet ik als ik de volgende keer bij me vriendin ben haar maar meeslepen de bossen in daar :P.. zijn daar zoveel bossen alleen al tussen ermelo en putten in denk al wel 4+. Maargoed ik zal eens kijken !


Kijk wel uit met illegaal iets uit het bos te rooien, staan echt hele hoge boetes op als je wordt betrapt.
beter vraag je de boswachter (of degene die verantwoordelijk is) om toestemming, leg je uit wat je wilt en waarvoor, meestal zijn ze dan zo vriendelijk dat ze mee lopen, en je wat mooie jonge boompjes laten uitgraven.
Maar heb je geen toestemming, dan wordt het alsnog een hele dure boom en hobby en had je beter dat geld in Lodder kunnen besteden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Hulp gevraagd !! 12 jaren 11 maanden geleden #2508

  • Ryo
  • Ryo's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 212
  • Ontvangen bedankjes 13
ja ik heb al gezocht naar een boswachter voor dat gedeelte maar kan niet echt wat vinden, heb even gemaild naar de plaatselijke gemeente afdeling maargoed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Inloggen Registreren