In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4589

  • JorgenM
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Hey,

Ik ben een beginner wat betreft bonsai. Ik heb begin dit jaar een boompje gekocht die ik zag in de super waar ik werkte. Niet de ideale plek natuurlijk maar vooruit. Inmiddels heb ik 3 bonsai, heb er 2 gekocht bij het tuincentrum in de buurt. Volgende stap wordt een ruw dingetje kopen, maar wil eerst wat kennis opbouwen middels de andere 3.
Één van de boompjes is volgens mij een ilex crenata, aan de hand van enkele andere topics ben ik op die (voorzichtige) conclusie gekomen. Hij staat buiten op het balkon, alleen nu komt de winter er aan. Ik zag wat tips op internet zoals het gebruiken van piepschuim. Nu heb ik een doos gepakt en daar de pot ingezet waarbij er aan alle kanten piepschuim zit behalve de bovenkant. Afwatering moet geen probleem zijn, maar wat ik me afvraag is of de doos met piepschuim voldoende is voor de winter. De plant zelf steekt grotendeels boven de doos uit en krijgt voldoende licht hierdoor (zon staat er vrijwel recht op smiddags in de winter).

Een andere vraag gaat over het forum zelf. Ik heb problemen om foto's te openen in een groot scherm. ik klik op de thumbnail en vervolgens laat ie maar een dunne strip van de werkelijke foto. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak waardoor ik jammer genoeg niet goed kan kijken naar andere voorbeelden. Iemand die een oplossing weet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4592

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Overwinteren kan ik je niet bij helpen, omdat ik niet aan piepschuim doe. Bij -15 nachten eventueel overwinteren in de schuur. De rest van de tijd uit de wind op een luw plekje.

Wat betreft openen foto's: Dt is een probleempje met firefox. Als je internet explorer gebruikt zou het goed moeten gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4595

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5

JorgenM schreef : Hey,
Een andere vraag gaat over het forum zelf. Ik heb problemen om foto's te openen in een groot scherm. ik klik op de thumbnail en vervolgens laat ie maar een dunne strip van de werkelijke foto. Dit gebeurt niet altijd, maar wel vaak waardoor ik jammer genoeg niet goed kan kijken naar andere voorbeelden. Iemand die een oplossing weet?


Heb ik ook met Google Chrome, erg irritant ja!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4596

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Ik heb mijn potten in doeken gewikkeld en uit de wind gezet. Deze staan nu onder een afdakje. Misschien kun je ook een soort beschutting maken met houten kistjes ofzo... Dit houdt de vorst ook wat tegen.

Succes :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4597

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Vorst zelf is bij mijn weten in de meeste gevallen niet het hoofdprobleem. Het wordt vervelend als er wind bij komt, omdat de plant dan zeer snel uitdroogt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4599

  • JorgenM
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 13
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik verwacht niet dat de wind zo'n probleem zal worden. Het balkon steekt maar voor de helft buiten het gebouw en is dus een aantal aantal kanten omsloten. Hoop dat ik het een beetje duidelijk maak wat ik bedoel, weet niet hoe ik het anders moet zeggen:P Maar de boom staat daardoor behoorlijk uit de wind. Vandaag gaf de thermometer die op vergelijkbare plaats hangt zelf 25 graden aan vanmiddag (combinatie van veel zon en weinig wind).
Ander voordeel is dat er boven mijn balkon een ander balkon hangt dus regen en sneeuw kunnen er niet komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4602

  • tuinlief
  • tuinlief's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 2
Hallo,
Klik eens door naar deze pagina; dit kan je wellicht helpen.
www.vlaamsebonsai.be/?q=node/815 :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4603

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Dat was best wel een interessante read. Wist niet dat je de mos ook uit de potten moest halen, sommige zitten helemaal vol. +1 voor een bruikbare tip. Dank je wel! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4608

  • kevofski
  • kevofski's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 432
  • Ontvangen bedankjes 55
Ik kan de link niet openen.
Hopelijk lukt het later.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Overwinteren 12 jaren 5 maanden geleden #4609

  • tuinlief
  • tuinlief's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 2
ik stuur het nogmaals door...
www.vlaamsebonsai.be/?q=node/815

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts