In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

3 filmpjes van Ryan Neil. Zeer leerrijk! 12 jaren 5 maanden geleden #4933

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Beste,

Ik zou met jullie 3 filmpjes delen over bonsai. Op dit moment neem ik Ryan Neil als voorbeeld....
In deze 3 filmpjes heb ik veel bijgeleerd over bonsai. Sommigen kennen deze misschien al. Ik hoop dat jullie er iets aanhebben :)





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 3 filmpjes van Ryan Neil. Zeer leerrijk! 12 jaren 5 maanden geleden #4936

  • tuinlief
  • tuinlief's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Berichten: 20
  • Ontvangen bedankjes 2
Inderdaad tschreurs, deze filmpjes heb ik eerder ook al bekeken en je kan er veel uit leren.
Om te groeien op bonsai-gebied is het echt wel nodig heel veel te lezen over het onderwerp, en heel veel foto's bekijken. Daarnaast moet je het ook zelf nog eens doen; want zoals je zelf al wel zal ondervonden hebben: geen enkele boom is identiek. Je kan er echter wel naar streven een gelijkaardige boom te vormen. Met heel veel geduld en oefening en vooral belangrijk: kennis van bomen en hun eigenschappen en de juiste technieken. En als je het in je vingers hebt, zal je er na verloop van tijd ook wel voldoening uit halen.
Ik wens je in elk geval heel veel succes!

Tuinlief

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 3 filmpjes van Ryan Neil. Zeer leerrijk! 12 jaren 5 maanden geleden #4944

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

tuinlief schreef : Inderdaad tschreurs, deze filmpjes heb ik eerder ook al bekeken en je kan er veel uit leren.
Om te groeien op bonsai-gebied is het echt wel nodig heel veel te lezen over het onderwerp, en heel veel foto's bekijken. Daarnaast moet je het ook zelf nog eens doen; want zoals je zelf al wel zal ondervonden hebben: geen enkele boom is identiek. Je kan er echter wel naar streven een gelijkaardige boom te vormen. Met heel veel geduld en oefening en vooral belangrijk: kennis van bomen en hun eigenschappen en de juiste technieken. En als je het in je vingers hebt, zal je er na verloop van tijd ook wel voldoening uit halen.
Ik wens je in elk geval heel veel succes!

Tuinlief


Heel goed geformuleerd Tuinlief! :cheer:
Datgene wat jij hier schrijft is de juiste raadgeving welke een ieder die interesse heeft in bonsai en overweegt met deze pracht hobby te beginnen, absoluut ter harte moet nemen!
Ben het helemaal mee je eens! ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: 3 filmpjes van Ryan Neil. Zeer leerrijk! 12 jaren 5 maanden geleden #4952

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Daar ben ik volop mee bezig:) Binnenkort zie ik Ryan live op een demostratie. Kijk er zo hard naar uit:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts