In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Juniperus chinensis 12 jaren 3 maanden geleden #5668

  • dio379
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
Ik heb zaadjes besteld voor de chinese juniper en ze zijn eindelijk binnen. Ik heb er 25 en heb een paar zaadjes in een potje gedaan om uit te proberen met gewone potgrond. Gaat het wat worden denk je? Ik heb nog weinig verstand van het kweken van bonsai boompjes.

Tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Juniperus chinensis 12 jaren 3 maanden geleden #5674

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Chinese juniper heeft volgens mij een koude periode nodig. Daarbij zijn de zaden voorzien vaan een harde schil: De schil licht beschadigen kan helpen om kieming te verspoedigen.

Hieronder de tips van een bomen website: Zaden 12 uur weken. Dan stratificeren en zaaien.

(Zelf heb ik aan het einde van de zomer afgelopen jaar dat zaden in een zanderig grondmengsel gezaaid, in een gewone bloempot. Deze staat ingegraven in een beschut plekje in de tuin. Zie wel wat het wordt :D

www.treehelp.com/ItemDesc.asp?IC=SD-10680
How To Start These Seeds:
Scarification: Soak in water, let stand in water for 12 hours
Stratification: Warm stratify for 60 days, cold stratify for 60 days
Germination: Sow seed 3/8 inch deep, tamp the soil, keep moist, mulch the seed bed.
Other: Seedlings need shade for their first year, sporadic germination will occur over a 2-3 year period

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Juniperus chinensis 12 jaren 3 maanden geleden #5675

  • dio379
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 12
  • Ontvangen bedankjes 0
Dankjewel! Dan zal ik ook met een paar zaadjes dat van de door joun gegeven site opvolgen maar er staat 60 dagen koud laten staan en 60 dagen warm laten staan maar hoe warm en hoe koud ? En op het moment dat je dat doet dan heb je de zaadjes al gezaaid toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Juniperus chinensis 12 jaren 3 maanden geleden #5678

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
ja, ik snap dat ook niet helemaal. Ik ga er altijd maar vanuit dat de natuur het goed bekeken heeft, en de zaden zelf wel weten wanneer het tijd is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren