In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bonsai bladeren begin op te krullen en af te sterv 12 jaren 3 maanden geleden #6197

  • Thijsm050
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 1
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo,

Ik heb sinds anderhalve maand een bonsai boompje, een Ulmus Parvifolia (Chinese Iep) als ik het goed heb. Sinds een week zijn de bladeren aan het opkrullen, verder zijn er ook al heel wat bladeren afgevallen, werden eerst licht geel en vielen er daarna af. Ik heb absoluut geen ervaring met bonsai bomen en de verzorging ervan. Ik heb op internet gelezen dat het wellicht kan komen door te veel water geven. Ik zou graag willen weten of dit klopt en wat ik nu verder moet doen??? Hulp van een bonsai kenner zou zeer welkom zijn!!!!
alvast bedankt!

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai bladeren begin op te krullen en af te sterv 12 jaren 3 maanden geleden #6202

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
hoi met bonsai1.2 heb je al gekeken of de aarde zeik nat is ? zo niet dan denk ik eerder dat tie te droog staat op jou 2e foto zie ik dat die op het vensterbank staat waar een verwarming onder hangt regel 1 zet binnen bonsai's nooit in de buurt van een verwarming zet hem dan beter op de tafel of in ieder geval veder weg van de verwarming dit is alvast mijn advies gr bonsai1.2 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bonsai bladeren begin op te krullen en af te sterv 12 jaren 3 maanden geleden #6204

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member