In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6809

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
hoi ik heb afgelopen zaterdag mijn carmona verpot in de zelfde formaat pot gezet met eigen grond mengsel van pot grond met fijn grind heb 2 dele potgrond gedaan en 1 deel grind ik wilde graag weten of dit goed is of dat de verhouden niet klopt het is vrij compact ik heb nog geen wortel snoei gedaan omdat ik dacht dat het boompje misschien in slechte grond stond vanwegen dat de bladeren best wel erg uitvielen maar dan bedoel ik ook de donker groene blaadjes als iemand me zou willen helpen met enige advies graag en alvast bedankt gr bonsai1.2

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6813

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130
Een Carmona kan af en toe wat kuren vertonen als de temp. niet echt optimaal is of als de grond/waterverhouding niet optimaal is. :(
Reageert daar vaak op met bladval, soms kan zo'n boompje al het blad verliezen. Wat dus precies de oorzaak van de bladval is geweestbij jouw boompje blijft gissen.
De grond waar je de boom hebt ingezet voldoet maar een extra deeltje grind/split had gekund. Nou gewoon afwachten hoe het boompje reageert op de nieuwe grond en na enkele weken een lichte bemesting geven. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6817

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
me vader had nog 2x gezegt van moet je hem niet in een grotere pot zetten dan !? omdat die misschien zwak is hij heeft namelijk ook een luizen plaag gehad :( maar ik heb hem behandeld en heeft nu dus geen luisies meer :P maar misschien is het een optie dat ik hem over een maandje in een grotere potje zet ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6819

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Zou hem eerst maar eens laten aansterken. Na een maandje al gelijk weer omzetten in een andere pot leidt tot extra stress en dat kan hem dan nèt de das om doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6822

  • YouriVanPinxteren
  • YouriVanPinxteren's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1076
  • Ontvangen bedankjes 169
Opzich is het niet een te kleine pot hoor, carmona laat inderdaad snel blad vallen bij wisseling van omstandigheden zoals temperatuur maar ook standplek. Gun hem de tijd om aan te sterken en ik hoop dat hij weer wat nieuwe blaadjes gaat produceren! :)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stankovic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by YouriVanPinxteren.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 2 maanden geleden #6825

  • Hank
  • Hank's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 929
  • Ontvangen bedankjes 130

Tiger313 schreef : Zou hem eerst maar eens laten aansterken. Na een maandje al gelijk weer omzetten in een andere pot leidt tot extra stress en dat kan hem dan nèt de das om doen.


Duidelijk antwoord! Helemaal mee eens. :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 1 maand geleden #8087

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
hoi ben ik weer ik heb het boompje verplaatst aangezien die helemaal kaal geworden was hij staat nu op een plek waar die zon kan vangen hij heeft 2 weken geleden mooie jongen blaadjes gehad alleen die zijn der allemaal al weer van af gevallen :( ik heb vorige maand bonsai voeding van pokon aangeschaft en heb dat tijdens het dompelen toegediend hij heeft nog steeds knoppen die al een beetje open staan maar nog steeds is het een treur vertoning iemand nog ideeën wat ik hieraan kan doen ik zat zelf nog te denken om hem gewone kamerplant voeding te geven omdat daar meer nitraat in zit voor de groei hoe dan ook ik hoor graag van jullie gr bonsai 1.2

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 1 maand geleden #8088

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78
hmm,de mijne ziet er ongeveer hetzelfde uit!staat er nu al 2 maanden bij zo en er verbeterd nit veel aan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 1 maand geleden #8114

  • D@NNY
  • D@NNY's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 300
  • Ontvangen bedankjes 5
Veel licht, goed vochtig houden, en ver uit de buurt van "droge" warmtebronnen (verwarming/ CV / kachel) houden.

Idd. een soort met gebruiksaanwijzing, na maanden van perfecte groei en zelfs bloei, is de mijne ook wat minder
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Stankovic

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by D@NNY.

Re: Carmona microphylla 12 jaren 1 week geleden #8742

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
ik denk dat het boompje prullebak voer word er gebeurt helemaal niks meer mee elke groene puntje die er nu nog aan komt is zowiezo binnen een dag weer verdroogd snap er niks meer van maar de takken zijn wel flexibel dus ik denk niet dat hij dood is maar het is gewoon een hele vervelende situatie je zit er niet op te wachten om hem aan de prullenbak te doneren :) :(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren