In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Lariks kaempferi nog verpotten? 12 jaren 1 maand geleden #6860

  • smokeysender
  • smokeysender's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 84
  • Ontvangen bedankjes 0
Hallo, ik heb bij de bonsaishop 2 larix kaempferi besteld van 2.50 per stuk. alleen het lijkt wel of het 2 verschillende bomen zijn, bij de ene is de stam een stuk donkerder. er lopen wel bij allebei bepaalde strepen langs de stam (is dit een kenmerk voor lariks kaempferi?)

Ik wou de bomen allebei verpotten alleen bij 1tje zijn de naalden al zichtbaar op meerdere knoppen, en de ander lijkt nog niks te doen. iemand suggesties of ik deze nog kan verpotten? en ze staan in een heel klein containertje, redden ze het daar nog een jaar in?

Sander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Lariks kaempferi nog verpotten? 12 jaren 1 maand geleden #6866

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Gewono verpotten kan altijd. Een plant die in een pot staat vindt het prima als je hem in een grotere pot zet. Het wordt een probleem als je de lpant ok van aarde wilt ontdoen en de kluit gaat sorteren. Dat is een karweitje wat je meestal het beste in de rustperiode uitvoert (Hoewel er uitzonderingen zijn).

Als de knoppen nog dicht zijn kan je zeker wat risicovoller werk ondernemen. Als de naalden echt al uitgelopen zijn kan je beter alleen verpotten, en niets aan de kluit doen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: smokeysender

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren