In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Ligusrtrum en vriezen 12 jaren 1 maand geleden #6945

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Ongeveer een 3 tal weken geleden heeft mijn ligusrtrum zijn blaadjes verloren door het vries weer. Ik vond nogal dat hij lang zijn blaadjes heeft kunnen houden....toen vielen de bladeren af omdat de grond bevroren is(wat normaal is)

Maar ik vind mijn ligusrtrum er niet echt gezond uitzien. Hij heeft nu totaal geen nieuwe knoppen en op kleine wondjes van de snoei voor de winter is er nu een beetje schimmel op.
Misschien herstelt hij zich wel, ligusrtrum zijn normal sterke planten? Maar maak me toch wat zorgen

Alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Ligusrtrum en vriezen 12 jaren 1 maand geleden #6947

  • Ivan
  • Ivan's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1163
  • Ontvangen bedankjes 415
ook de ligustrumplanten die in volle grond staan (hagen enz.)zien er maar belabberd uit: bruine slappe blaren.
Normaal zal uw plant het wel overleven. Je geeft echter weinig info wat je met uw plant gedaan hebt eens hij bevroren was.Een beetje beschut houden en wat droger( niet kurkdroog) kan geen kwaad.
Geduld dus, hopelijk is alles in orde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Ligusrtrum en vriezen 12 jaren 1 maand geleden #6949

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18

Ivan schreef : ook de ligustrumplanten die in volle grond staan (hagen enz.)zien er maar belabberd uit: bruine slappe blaren.
Normaal zal uw plant het wel overleven. Je geeft echter weinig info wat je met uw plant gedaan hebt eens hij bevroren was.Een beetje beschut houden en wat droger( niet kurkdroog) kan geen kwaad.
Geduld dus, hopelijk is alles in orde.


Ik heb de plant 4 dagen in de kelder gezet tot het vriesen gedaan was... Maar misschien Gwn nog wat geduld hebben:) ik wil hem ook graag in andere grond zetten, normaal is daar nu het moment voor hè? Maar ja, nu met die toestand weet ik het niet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by tschreurs.
  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts