In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Help mij met planten!! 12 jaren 1 maand geleden #7204

  • Jasperovich
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 4
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste allemaal,

Ik wil mijn bonsai zelf gaan planten (een Acer) maar vroeg mij af of ik de zaden (gekocht via internet) nu zou kunnen planten? Want op deze website staat dat dat in de herfst moet gebeuren, terwijl sommige gewoon nu, in het voorjaar, geplant zouden kunnen worden. En in wat voor grond zou ik dat dan het beste kunnen doen?

Ik hoor het graag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Help mij met planten!! 12 jaren 1 maand geleden #7240

  • bonsly
  • bonsly's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 137
  • Ontvangen bedankjes 22
Als de zaden 'gestratificeerd'zijn kunnen ze nu de grond in.
Er is een speciale 'zaai en stekgrond' op de markt en dat is een goede optie.
Normaal moeten de acer zaden dus gestratificeerd zijn, wat betekend dat ze een koude-periode nodig hebben voordat ze kunnen ontkiemen.
Ik heb zelf zaden in de herfst geplukt en die gelijk in de grond gestopt en nu komen ze op.
Doe je dit op een andere manier dan kun je de zaden 90 dagen in de koelkast bewaren op zo'n 8 graden celcius en daarna uitzaaien.
Uitzaaien in 'zaai en stekgrond' en een dun laagje (een centimeter) grond er nog boven op.
De laag afdekken met een laagje heel fijn grind om mosvorming te voorkomen en voilá.

Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Help mij met planten!! 12 jaren 1 maand geleden #7251

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13
Volgens mij is 1cm wel erg diep. Ik heb op meerdere plekken gelezen dat je een laagje grond zo dik als het zaadje zelf daar bovenop moet leggen. Zo heb ik het ook altijd gedaan met goed resultaat. Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts