In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7914

  • Eelco
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 164
  • Ontvangen bedankjes 13
@ leatherback: Ah oke, bedankt voor de info. Dan heb ik geluk gehad deze winter denk ik :). Maar dan zou de boom nu toch wel prima buiten kunnen staan, kan hij juist wat wennen aan iets kouder weer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7925

  • rlsailer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
ik zet hem alleen als het mooi zonnig weer is buiten en voor de zon uit de tuin verdwijnt gaat hij weer naar binnen en geef ik ff een klein scheutje water
nu vraag ik me af wanneer ik deze liguster zou moeten verpotten zit nu in een bakkie van 14 bij 7 cm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7931

  • rlsailer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
is het normaal dat na de snoei de bladen gaan hangen :blush: heb hem maar wat water bij gegeven is er ook iets in de markt zo dat je kan zien dat je bonsai te droog staat :whistle:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7933

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78

rlsailer schreef : is het normaal dat na de snoei de bladen gaan hangen :blush: heb hem maar wat water bij gegeven is er ook iets in de markt zo dat je kan zien dat je bonsai te droog staat :whistle:

yep,een vochtigheids meter...dat is precies een dikke naald met een metertje op,dan kan je ook kijken op wel diepte in de pot welke vochtigheid is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7934

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Het is normaal dat de bladeeren gaan hangen na het snoeien van de wortels. Niet ideaal, maar kan wel gebeuren. Hou de plant uit de zon.

Om te zien of de grond droog is.. Ervaring? je kan het zien aan kleur verandering, zeker ook als je een halve cm onder het opp kijkt moet de grond nooit droog droog worden.

Een manier is om een houten eetstoje in de grond te steken en na een minut of 20 uit de grond halen: Als deze verkleurd is, is de grond nog niet te droog.

Een bepaald ritme aanhouden bij watergeven is zowieso nuttig. bv elke dag om 8AM water geven. En als het een droge hete dag is, dan bv 's avonds tegen 5 nog een keer.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: YouriVanPinxteren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7935

  • rlsailer
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 7
  • Ontvangen bedankjes 0
oke bedankt voor de tips ga ze zeker ff uit proberen kan wel zien dat ik geen groene vingers heb

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: ben nieuw in dit geheel 12 jaren 1 maand geleden #7936

  • Tiger313
  • Tiger313's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 351
  • Ontvangen bedankjes 59
Ik had ook geen groene vingers, nu nog steeds niet. Maar ik kan m'n bomen in leven houden, dus zal toch wel het één en ander goed doen. Al mijn kennis, hoe weinig dat ook mag zijn, komt van lezen op het internet. En hier vragen stellen als je er zelf niet uitkomt is altijd goed. Doe ik ook! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
Inloggen Registreren