In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Re: Naalden Pinus mugo vallen uit 11 jaren 11 maanden geleden #8892

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
thanks,

en, dat was ik die dat zei, dat er meerdere gesneuveld zijn !!
hier een foto hoe hij er nu (helaas) bij staat.
er zit nog wel leven in, maar even met rust laten en kijken of hij zich hersteld.
Ik heb m wel helemaal ontdraad.

Ik zou je den op een droge plaats houden, waar hij voldoende licht krijgt, en fingers crossed !!!




Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Naalden Pinus mugo vallen uit 11 jaren 11 maanden geleden #9107

  • PatrickVanHoogstraten
  • PatrickVanHoogstraten's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 180
  • Ontvangen bedankjes 18
er zijn zeker veel bonsai's slachtoffer geworden van de winter. en de moeilijke lente momenteel ik heb er nu deze winter weer drie verloren.. spijtig genoeg mijn enige blauwe regen, en 2 x pinus.. eentje al in bezit vele jaren en is nu ook half bruin geworden en zal ook wel afgeschreven kunnen worden. vele bonten buxus zijn dood of verkeren in hele slechte staat. ook zie ik dat er bij veel bonsai''s bij mensen en bij mijzelf last hebben van ongedierte, zoals luis en spint. voor vele bonsai's zal dit jaar erg moeilijk worden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Naalden Pinus mugo vallen uit 11 jaren 11 maanden geleden #9121

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Hey Patentam,
lang niet hier gezien !!!

yep, veel casualties dit jaar en idd ongedierte is ook niet normaal meer dit jaar.
heb vorige week mn acers goed bespoten, zaten echt honderden (duizenden??) luizen in.
ook op mn Pinus mugo.
Gelukkig heeft het goedje zn werk gedaan, en zijn ze nu allen luis vrij !!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: PatrickVanHoogstraten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Naalden Pinus mugo vallen uit 11 jaren 11 maanden geleden #9133

  • PatrickVanHoogstraten
  • PatrickVanHoogstraten's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 180
  • Ontvangen bedankjes 18
heee dea!!,

ja joh!!!ik ben wel veel op de forum hoor, alleen veel op de achtergrond.. er zijn zoveel dingen prive intussen gebeurt..ook de grote koivijver aan het afbreken.. om een zithoek te maken en natuurlijk met de bonsai's.. ik heb er afgelopen jaar weinig aan kunnen doen en wat regelmatig problemen mee gehad.. met bespuiten van de bonsai's ben ik wel heel erg voorzichtig.. het heeft me weleens al bonsai's gekost doordat.. ik zit met veel zon te kijken en die twee dingen gaat niet samen.. maar al doende men leert.. maar het eerste plan is om meer ruimte voor mezelf en mijn nieuwe geliefde te maken en goede standplaatsen te maken voor de bonsai's.. maar ik ben meer gaan intresse gaan tonen voor wat kleine bonsai's, danwel shohin of mame. dus veel aan het rommelen geweest met verhoute stekken om zo wat van te maken.. maar ik lees de berichten nog steeds met veel plezier.. en volg zeker jullie bonsai's allemaal!!
De volgende gebruiker (s) zei dank u: dea

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts