In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bruine Taxus baccata 12 jaren 2 weken geleden #8109

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Hey allemaal,

Een van mijn twee taxus boompjes ziet er niet zo fris en fruitig uit. Ik heb hem in opgepot vanuit de volle grond afgelopen lente. Hij had niet zo veel fijne wortels maar toch liep hij tijdens de tweede groeiperiode op zijn knoppen uit, is in de bijlage ook te zien.

Nu na de strenge winter viel me op dat de naalden een beetje bruin begonnen te worden. Heeft iemand een idee waarom hij niet zo fris en fruitig kan zijn als mijn andere taxus?

Ow en het viel me op aangezien hij op de grond staat dat de onderkant van de pot zegmaar op zijn eigen doorgezakte aarde stond. Ik heb de aarde weggehaald en er eventjes een paar extra grote gate in gemaakt met een schroevendraaier B)

Dus iemand een idee hoe deze bruine naalden zijn ontstaan? En heeft iemand nog advies voor wat voor stijl goed bij dit boompje past, ik dacht windgestriemd misschien.

grt Michiel

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bruine Taxus baccata 12 jaren 2 weken geleden #8160

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Lijkt vorstschade te zijn. Voor zover ik van de foto's kan zien zou het kunnen komen doordat hij op te vochtige grond staat. Nu aan laten sterken. Komende winter vorstvrij houden (maar niet warm!) en volgend jaar verpotten op iets beter drainerende grond. 1/2 split, 1/2 akadama of F-B.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by dsdevries.

Re: Bruine Taxus baccata 12 jaren 2 weken geleden #8181

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Oke bedankt ik dacht zelf ook al dat de grond waarschijnlijk te vochtig is. Heb al wat extra gaten in de bodem gemaakt. Gelukkig zijn taxussen taaie rakkers en ben ik dan ook niet bang dat hij dood zal gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren