In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Bruine en afvallende bladeren Syzygium /Jaboticaba 12 jaren 3 weken geleden #8353

  • Tolstreb
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
Een van mijn bomen heeft last van het bruin worden van de bladeren en vervolgens vallen ze af.
Ik weet niet zeker welk soort het is maar het is of een Sysygium of een Jaboticaba.
Er is steeds voldoende nieuwe bladgroei maar vervolgens krijgen ze bruine stippen of bruine randen en vallen ze net weer zo hard af als ze verschijnen.
Heeft iemand enig idee wat daarvan de oorzaak zou kunnen zijn?
Vorige maand heb ik hem verpot en de wortels terug gesnoeid omdat de pot helemaal dicht gegroeid was met wortels en ik dacht dat het misschien daar aan lag.

Groet,
Bert

Dit bericht bevat afbeeldingen als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bruine en afvallende bladeren Syzygium /Jaboticaba 12 jaren 3 weken geleden #8360

  • tschreurs
  • tschreurs's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 258
  • Ontvangen bedankjes 18
Is je grond niet te nat? Misschien ook beter als je deze boom buiten bewaard.. Als je niet de juiste omstandigheden hebt binnen gaan ze snel dood

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bruine en afvallende bladeren Syzygium /Jaboticaba 12 jaren 3 weken geleden #8361

  • Tolstreb
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Berichten: 59
  • Ontvangen bedankjes 4
Deze boom krijgt evenveel water als de rest maar misschien moet de boom wel buiten staan maar ik zit eigenlijk te wachten op wat rustigere temperaturen.
eigenlijk ben ik bang dat mijn bomen een te grote terugslag krijgen omdat de meeste al vanaf de winter binnen staan.

Is het misschien een optie om de takken terug te snoeien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: Bruine en afvallende bladeren Syzygium /Jaboticaba 12 jaren 3 weken geleden #8365

  • mighty mouse
  • mighty mouse's Profielfoto
  • Offline
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Berichten: 314
  • Ontvangen bedankjes 78

Tolstreb schreef : Deze boom krijgt evenveel water als de rest maar misschien moet de boom wel buiten staan maar ik zit eigenlijk te wachten op wat rustigere temperaturen.
eigenlijk ben ik bang dat mijn bomen een te grote terugslag krijgen omdat de meeste al vanaf de winter binnen staan.

Is het misschien een optie om de takken terug te snoeien?

gewoon buiten zetten!!
de vrieskoude is voorbij dus je kan ze gerust buiten zetten.
zet ze op een plaats waar ze een beetje (ochtend)zon krijgen en uit de wind en dan komt dat wel in orde

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts