In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

Inderdaad, categorie HEEEELP! 12 jaren 1 week geleden #8782

  • Maik
  • Onderwerp Auteur
  • Offline
  • New Member
  • New Member
  • Berichten: 5
  • Ontvangen bedankjes 0
Beste mensen,

Ik heb een aantal weken geleden een Es gekregen.
Aangezien ik geen tuin of balkon heb wil ik deze graag in een pot in leven proberen te houden. :lol: Ik heb hier echter totaal geen verstand van, dus ik hoop dat jullie mij een eindje op weg kunnen helpen.

Ik heb al aardig wat zitten zoeken op internet. Echt goede info over een Es in een pot kan ik echter niet vinden. Alleen andere bonsai en Essen buiten. Vorige week heb ik een bonsaipot gekocht. Bij het verpotten zag ik dat de wortels slechts sliertjes zijn.

Qua bewatering geef ik nu twee- a driemaal per week een flinke borrel. Ik zie nu echter al een beetje wittig spul in de aarde komen. Volgens mij komt dit door teveel bewatering.

De Es staat nu in de grond waarin hij al zat. Deze is echter erg hard dus ik ben bang dat het boompje te weinig zuurstof krijgt. Verder wil ik er eigenlijk nog wat meer grond bij doen maar ik weet niet goed wat voor soort. Is gewone potgrond goed genoeg? Ik las op internet dat Essen in grond met weinig stikstof moeten. Het lijkt mij voor het boompje niet echt gezond om na het verpotten vorige week nu alle aarde eruit te halen en van nieuwe te voorzien of kan dit geen kwaad?

In eerste instantie had ik de boom achter mijn raam op het zuiden. Ik las ergens dat na het verpotten felle zon niet goed is. Heb hem daarom nou achter het raam op het noorden staan en ben van plan hem daar te houden.