In deze categorie kun je om hulp vragen wanneer je onzeker bent over de verzorging van je Bonsai, of de identificatie van je boom.

Let op: lees de sticky post alvorens te posten!

Onderwerp:

bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9011

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
hoi ik heb mijn 4 boompjes een week geleden in de volle grond gezet de beuk die ik ingekort heb is bezig met uitlopen maar de andere treur beuk doet nog totaal niks knoppen zijn nog klein hier en daar zitten wel wat gezwollen knoppen maar dat zijn der niet meer dan 3 hoe dan ook zou ik al wat koe mest korrels kunnen oplossen in water en mijn boompjes hiermee water geven aangezien ze in de volle grond zijn gezet lijkt het een beetje op verpotten dus ik weet het niet zeker of het kan ik hoor graag van julie gr bonsai1.2 ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: Post by GiovanniKooreman.

Re: bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9038

  • dea
  • dea's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 3608
  • Ontvangen bedankjes 901
Bomen in de volle grond hoef je in principe niet te bemesten:
er zitten voldoende voedingstoffen in de bodem waar de boom naar op zoek gaat.
Wil je extra groei, dan kun je gaan bijmesten idd, maar is dus niet noodzakelijk.
Persoonlijk zou ik gewoon nog even wachten, beuken lopen sowieso later uit dan andere bomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9042

  • dsdevries
  • dsdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 309
  • Ontvangen bedankjes 102
Je moet het voedingsschema aanpassen aan de behoefte van de boom. Meer voeding geven dan de boom nodig heeft, heeft geen enkele zin. Je creëert dan enkel een kans op overbemesting. Als een plant niet groeit heeft ie ook geen voeding nodig.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9047

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
dat klinkt wel logies maar het kan altijd gebeuren dat als je 2 de zelfde boom soorten hebt dat de ene eerder uitloopt dan de ander dus ik wacht gewoon af wat die doet meschien over 1 a 2 maanden even wat vers gedroogde koe mest in een emmer water mengen alvast bedankt voor het advies en uitleg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9057

  • Mdevries
  • Mdevries's Profielfoto
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 103
  • Ontvangen bedankjes 11
Wees geduldig, deze lente is nou eenmaal een trage en komt alles wat ongelijkmatiger en later dan normaal. Ook ik zit te wachten tot mijn taxus uit begint te lopen terwijl er nog geen enkel leven in de knoppen lijkt te zitten.

Terwijl er bij de buren een taxusstruik van ongeveer 1,5m in diameter en ongeveer 2 meter hoog staat waarbij er al allemaal jonge lichtgroene scheutjes staan. Er kan dus wel degelijk verschil in zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Re: bemesten ja of nee !? 11 jaren 11 maanden geleden #9162

  • GiovanniKooreman
  • GiovanniKooreman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1038
  • Ontvangen bedankjes 146
mijn treur beuk is iniedergevaal heel erg dood want ik heb een klein stukje bast weg gekrabbeld net boven de wortels en daar is de cambium laag bruin dus die moet uit de volle grond gehaald worden maar donderdag ga ik toch lanks de tuincentrum dus zorg ik gelijk voor een vervanger :) wel zonde was mijn mooiste vond ik :( maarja die dingen gebeuren weetje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
Inloggen Registreren
Cron Job Starts