Onderwerp:

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81738

  • Tom Haest
  • Tom Haest's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 4718
  • Ontvangen bedankjes 1162
Welkom terug.

Handig, zo'n douche voor de bomen :cheer:
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Matje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81739

  • Matje
  • Matje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
@Tom: Ja idd, vooral op vakantie.
Ook met vloeibare voeding, doseer ik nu eens per week in het reservoir

@Dennis: Helaas, ook de bomen hebben te weinig aandacht gehad. Het meeste wel in leven gehouden, maar geen voeding, niet vetpot, niet gesnoeid en je gaat het toch zien.

Nu met terug kijken hier op het forum, schrik van hoe lang sommige al in hun pot staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81740

  • leatherback
  • leatherback's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 8562
  • Ontvangen bedankjes 2539
Harstikke goed voor je bomen dat ze een paar jaar rust hebben gehad. Nu even foto's bekijken van 4jaar geleden en ik denk dat ze zich stiekum ook ontwikkeld hebben qua bast, verdikking, wonden sluiten, maturiteit.

Goed te horen dat je bedrijf zo goed loopt!

Welkom terug.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81746

  • Matje
  • Matje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Jelle,

Qua groei van de boom valt het me tegen, maar wellicht niet zo raar als je bedenkt dat ze niet veel voeding gehad hebben.
Maar nu bij verpotten afgelopen week valt me wel op dat ik nog nooit bomen met zo'n kluit haarwortels gehad heb. Vetpotten was ook echt nodig, vooral dit jaar viel de groei echt tegen, ik hoop dat ze nu dan weer ertegen kunnen.
Dit najaar willen we gaan verhuizen, ik wil niet alle bomen meenemen, dus moet gaan selecteren. Aangezien ze me allemaal bevallen, wil ik naar de meest kansrijke kijken. Wellicht zet uk er nog enkele te koop.
Afgelopen week zijn er 3 de kliko in gegaan waarvan ik eigenlijk dacht, zonde.....

Vooral de Acer in de foto heeft echt een enorme kluit gekregen, heel veel haarwortels zoals ik eigenlijk alleen op YouTube filmpjes gezien heb.
Deze heeft mijn schoonmoeder in 2008 of 2009 bij de bonsai studio in grashoek gekocht voor bij hun koi vijver, maar hij werd al snel ziek. Zo is hij hier gekomen, was best een grote, veel delen afgestorven en uiteindelijk bleef ik met een dikke knobbel halverwege zitten waar de stam overging naar twee stammen van het oorspronkelijke ontwerp. Ik heb vandaag af een lange uitloper jaren doorlaten groeien en inmiddels begint het stuk erboven redelijk te verrijken. Ik hoop dat hij komend jaar weer goed uitloopt dan ga ik eind volgend jaar proberen die knobbel weg te halen.

Dit bericht bevat een afbeelding als bijlage.
Log in of registreer om die te bekijken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81747

  • Matje
  • Matje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Jelle,

Qua groei van de bomen valt het me tegen, maar wellicht niet zo raar als je bedenkt dat ze niet veel voeding gehad hebben.
Maar nu bij verpotten afgelopen week valt me wel op dat ik nog nooit bomen met zo'n kluit haarwortels gehad heb. Vetpotten was ook echt nodig, vooral dit jaar viel de groei echt tegen, ik hoop dat ze nu dan weer ertegen kunnen.
Dit najaar willen we gaan verhuizen, ik wil niet alle bomen meenemen, dus moet gaan selecteren. Aangezien ze me allemaal bevallen, wil ik naar de meest kansrijke kijken. Wellicht zet uk er nog enkele te koop.
Afgelopen week zijn er 3 de kliko in gegaan waarvan ik eigenlijk dacht, zonde.....

Vooral de Acer in de foto heeft echt een enorme kluit gekregen, heel veel haarwortels zoals ik eigenlijk alleen op YouTube filmpjes gezien heb.
Deze heeft mijn schoonmoeder in 2008 of 2009 bij de bonsai studio in grashoek gekocht voor bij hun koi vijver, maar hij werd al snel ziek. Zo is hij hier gekomen, was best een grote, veel delen afgestorven en uiteindelijk bleef ik met een dikke knobbel halverwege zitten waar de stam overging naar twee stammen van het oorspronkelijke ontwerp. Ik heb vandaag af een lange uitloper jaren doorlaten groeien en inmiddels begint het stuk erboven redelijk te verrijken. Ik hoop dat hij komend jaar weer goed uitloopt dan ga ik eind volgend jaar proberen die knobbel weg te halen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: leatherback

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Collectie van Matje 4 jaren 8 maanden geleden #81748

  • Matje
  • Matje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 531
  • Ontvangen bedankjes 87
Wil je een type fout weghalen, staat ie er 2 keer

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Inloggen Registreren
Cron Job Starts